بررسی OLight M3XS-UT Javelot KIT چراغ قوه ای با کیفیت و با پرتاب نور بالا


قبل از هر صحبتی؛ خرید چنین محصول با کیفیتی برای هر کسی جزو بهترین انتخابات وی خواهد بود.
شرکت OLight همزمان با سال 2014 و مدل جدیدی را از سری محصولات نظامی ارائه شده از سوی این شرکت معرفی کرد. این چراغ قوه در ابعادی متعادل و جهت پرتاب نور در فواصل بالا طراحی شده بود. حال و پس از گذشت بیش از یک سال از ارائه این مدل محبوب, پر فروش و پرقدرت, این شرکت مدل بیهنه شده را با مشخصات فنی جدید قابل توجه و با همان اندازه قبل معرفی کرد.
با بسته بندی شکیل و همیشگی این شرکت در داخل جعبه ای پلاستیکی, سبک و مستحکم روبرو می شویم. در ابتدا کلمه بزرگ KIT روی جعبه خودنمایی می کند. 
وب سایت فروشگاه قوچ با افتخار به عنوان نماینده انحصاری OLight در ایران اعلام میدارد که این مدل را به صورت کیت سفارشی از شرکت سازنده تحویل گرفته است. این کیت تا کنون به برخی محدود از نمایندگی های این شرکت نظیر آمریکا واگذار شده است.
توان خروجی نور در چراغ قوه دستی پروژکتوری OLight M3XS-UT Javelot KIT با افزایشی 20 درصدی به 1200 Lumens رسیده است. این میزان توان از خروجی نور به همراه کاسه ای با کیفیت و تولید شده از جنسی خاص برای دوام بلند مدت و در حین حال استفاده ای خاص طراحی شده است. استفاده ای برای پرتاب نهایی نور این چراغ قوه تا یک کیلومتر!!!
منبع روشنایی این چراغ قوه استفاده از نسل جدیدی از لامپ های CREE XP.L LED است به محصولی جدید از شرکت CREE و با توان خروجی نور بسیار بالا است.
این کاسه و لامپ در بدنه ای بسیار با کیفیت و استحکام بالا از جنس آلومنیوم مورد استفاده در صنایع نظامی با عنوان T6-6061 ساخته شده. این بدنه پس از دریافت رنگ مشکی توسط عملیات آندایزینگ توسط عملیات دیگری سخت شده و استقامت آن تا چند برابر افزایش پیدا می کند.



یکی از عوامل اجتناب ناپذیر برای تمام چراغ قوه های پر قدرت, داغ شدن چراغ قوه پس از روشن ماندن چراغ قوه است. در این مدل با ایجاد شیارهایی رادیاتور مانند در قسمت جلویی چراغ قوه به خنک شدن این مدل کمک می کند. در عین حال با تعبیه سنسور های حرارتی-زمانی در مدار این چراغ قوه, همزمان با افزایش دمای چراغ, با تنظیم و کاهش میزان توان نور خروجی از آسیب رسیدن به چراغ قوه جلوگیری می کند. در این سیستم با روشن ماندن بدون توقف چراغ قوه در حداکثر توان خروجی نور؛ پس از گذشت پنج دقیقه میزان توان خروجی نور را از 1200 به 720 Lumens  می رساند.

در این مدل برای افزایش کنترل کاربر برای تنظیم توان خروجی نور؛ کلید هم سطح جانبی دوم در قسمت جلویی چراغ قوه تعبیه شده است. کلید انتهایی کماکان برای کنترل روشن و یا خاموش شده چراغ قوه حتی با دستکش است و کلید جانبی نیز برای تغییر وضعیت توان خروجی نور که در این مدل در چهار حالت و از 3 تا 1200 Lumens قابل دسترسی است.

منبع تغذیه در این مدل همگام با افزایش توان خروجی نور چراغ قوه بهینه سازی شده است. در OLight M3XS-UT Javelot KIT همراه با چراغ قوه دو عدد باطری پر قدرت 18650 با ظرفیت بالای 3600mAh ارائه شده  که یکی از بالاترین ظرفیت های ارائه شده برای این مدل چراغ قوه است. برای استفاده همزمان از این دو باطری باید رابط افزایش طول بدنه چراغ قوه را نصب نمود؛ در غیر این صورت میتوان از سه باطری CR123 به عنوان منبع تغدیه استفاده کرد.
 نکته جالب توجه در این مدل؛ قابلیت اتصال آن روی سلاح است. استحکام سیستم داخلی این مدل به حدی است که تحمل پذیرش شوک های بالای تیراندازی را به راحتی دارا می باشد.  میزان پذیرش شوک در این مدل به حدی است که اگر چراغ قوه را از ارتفاع 1 متری از سطح زمین نیز رها کنید هیچ گونه آسیبی به این چراغ قوه نخواهد رسید. و در عین حال با باریک نگهداشتن بدنه در حد 18میلیمتر به راحتی می توان آنرا روی سلاح نصب کرد.همچنین این چراغ قوه به مدت زمان 30 دقیقه تا عمق 2 متری در برابر نفوذ آب مقاوم است!

فایل ویدیویی این محصول :


لوازم جانبی ارائه شده در کیت این چراغ قوه شامل:
رابط اتصال افزایش طول بدنه - 2 عدد باطری 18650 با ظرفیت 3600mAh - پایه شارژر رومیزی - آداپتور پایه شارژر - سیم اتصال پایه شارژر به برق فندکی ماشین - ریموت کنترل نصب چراغ قوه روی سلاح - او رینگی یدک برای چراغ قوه

مشخصات فنی:


نظرات

 
captcha

 
ارسال نظر
مقالات جدید
مقالات پربازدید

فروشگاه لوازم شکار و طبیعت گردی قوچ

Top