بررسی مسافت یاب LEICA RangeMaster CRF 2000-B


شرکت لایکا برای نخستین بار در سال 2016 با معرفی سری CRF 2000-B اولین دسته از مسافت یاب های کامپکت را با سه حالت مختلف محاسبه خروجی بالستیک غیر از محاسبه مسافت را معرفی کرد. این مسافت یاب با ساختار جمع و جور و بدنه ارگونومبک و خوش دست برای بسیاری از تیراندازان و شکارچیان خبره ابزاری کارا و حیاتی به شمار می رود. 

استفاده از مواد اولیه مرغوب در ساخت بدنه, خوش دست بودن و القای حس کیفیت ؛ بدون شک این مسافت یاب را در زمره بهترین فاصله یاب های جهان قرار داده است.
این مسافت یاب با برد نهایی 2000 یارد (1825 متر) و با استفاده از لنزهای شفاف تولید شده در کارخانه لایکا و در عین حال استفاده از لیزر کلاس یک جهانی با توجه به ابعاد جیبی و راحتی حمل به یکی از گزینه های اولیه انتخاب بسیاری از تیراندازان و شکارچیان تبدیل شده است.
ارائه نرم افزار بالستیکی داخلی در این مدل با برد 1200 یارد ( 1100 متر ) که با توجه به مشخصات کالیبر سلاح شما و در طیف وسیعی از گروه های بالستیکی مختلف قابل دسترسی است, که یکی از مزیت های بزرگ این مسافت یاب برای دستیابی به شلیکی دقیق و قابل اطمینان است. با فعال کردن حالت بالستیکی EHR ) Equivalent Horizontal Range ) در این مدل, مسافت یاب شما تا برد 1100 متر با توجه به اطلاعات بالستیکی ابتدایی که شما در منوی مسافت یابتان انتخاب کرده اید میزان دقیق افت گلوله را در کسری از هزارم ثانیه به نمایش خواهد گذاشت.



در این مسافت یاب شما اطلاعات بالستیکی میزان افت سلاحتان را در جداولی که به صورت پیش فرض از سوی شرکت لایکا تعیین شده انتخاب می کنید. این جداول در صفحه انتهایی دفترچه راهنمای خرید محصولاتان درج شده و در دسترس شما است. کار بسیار ساده است. این حداول به صورت پیش فرض برای 12 گروه کالیبر مختلف به صورت پیش فرض در دسترس است. انتخاب بسیار ساده است. نخست شما با توجه به میزان فاصله صفر سلاحتان ( 100 یا 200 متر ) دو گروه جدول افت در دسترس دارید. ستون های مختلف در این جداول میزان افت گلوله سلاح های مختف را دسته بندی کرده است. تنها کاری که باید انجام دهید پیدا کردن ستونی است که مشابه کایبر سلاح شماست. نام گروه مربوطه را به خاطر بسپارید و آنرا پس از فعال کردن حالت بالستکی در منوی داخلی مسافت یابتان انتخاب کنید. همین!

البته لازم به ذکر است تمام این حالات برای دوستانی که از واحد های انداره گیری آمریکایی در محاسباتشان استفاده می کنند به واحد یارد نیز موجود است و فواصل صفر سلاح در 100 و 200 یاردی در دسترس است.

پس از انتخاب واحد اندازه گیری مورد نظرتان و تعیین فاصله صفر در سلاحتان, شما سیستم محاسبه گر افت گلوله را فعال خواهید کرد. در این مدل محاسبه گر افت گلوله سه آپشن را پیش روی شما خواهد گذاشت:

- اندازه فاصله بالستیکی با توجه به زاویه تیراندازی

- میزان افت گلوله سلاحتان به سانتیمتر

- تعداد کلیک مورد نیاز برای محاسبه افت گلوله با توجه به واحد اندازه گیری انتخاب شده به MOA یا MIL نمایش می شود



در این مسافت یاب با فشردن و نگه داشتن کلید اصلی به مدت 2/5 ثانیه حالت اسکن مد نیز قابل فعال سازی است. همچنین می توان اطلاعات مفید دیگری که برای تیراندازی دقیق مورد نیار است را غیر از فاصله بالستیکی تا هدف نظیر دمای محیط, زاویه تیراندازی و همچنین فشار جو را در با فشردن یک کلید توسط این ابزار دوست داشتنی به دست آورد. اطلاعات فوق در این محصول به رنگ قرمز و روی صفحه نمایش LED ارتقا یافته شرکت لایکا به نمایش در می آید که تقریبا در هر شرایط نوری بدون مشکل قابل مشاهده خواهد بود.

شفافیت دید بالا با توجه به عملکرد اپتیکی عرضه شده توسط شرکت لایکا در این سری محصولات, کیفیت بالای بدنه, اندازه کوچک و جمع و جور به همراه لیزر کلاس یک پیشرفته و همراهی با یک قالب نرم افزاری ساده و کارا, این محصول را به گزینه ای قابل توجه برای علاقمندان به تیراندازی تبدیل نموده است.

البته افزودن گزینه گارانتی و خدمات پس از فروش نیز که برای نخستین بار برای محصولات لایکا در کشور عزیزمان ایران عرضه می شود, این محصول را به انتخابی قابل تامل برای یک مسافت یاب دستی کوچک در کشورمان تبدیل خواهد کرد.

همچنین می توانید دفترچه راهنمای این محصول را با کلیک روی این قسمت نیر دانلود کنید.


نظرات

 
captcha

 
ارسال نظر
مقالات جدید
مقالات پربازدید

فروشگاه لوازم شکار و طبیعت گردی قوچ

Top