۹ راهکار برای دیدار با جوامع محلی در سفر


مثل یک غریبه بیایید و مانند یک دوست برگردید
دیدار با جوامع محلی و شرکت در مراسم آیینی اقوام و فرهنگ های مختلف و خوردن یک وعده غذای خوشمزه در کنار ساکنان و اهالی بومی  می تواند حتی غریبه ترین افراد را به دوستانی صمیمی، نزدیک و مادام العمر تبدیل کند. تنها چند راهکار ساده می تواند به شما کمک کند تا در طول سفر خود در دیدار با جوامع محلی از غذای آن ها میل کنید؛ با آنها سفر کنید؛ بهترین داستان ها را از زبان آنها بشنوید؛ زمان خود را در کنار آن ها سپری کنید و سراجام با تجربه ای متفاوت و خوشایند به خانه باز گردید.
دیدار با جوامع محلی را در برنامه سفرتان قرار بدهید و از موهبت ارتباط با آن ها برخوردار شوید.



تنها سفر کردن را تجربه کنید
تنها سفر کردن (SoloTravel) یکی از بهترین روش های برای آشنایی و دیدار با جوامع محلی و ساکنان بومی  یک منطقه ، شهر یا کشور است. وقتی به تنهایی سفر می کنید، بیشتر تمرکزتان بر محیط اطراف تان هست. به جای اینکه بخواهید وقتتان را بر تمرکز بر همسفران خود بگذارید، یا اینکه بخواهید وقت خود را صرف این کنید تا تصمیم بگیرید شب را در کجا اقامت کنید و یا چه غذایی میل کنید، می توانید بیشتر به لذت بردن از مواهب طبیعی و فرهنگی مقصد تمرکز کنید. تنها سفر کردن وسعت نگاه شما را افزایش می دهد. علاوه بر این زمانی که به تنهایی سفر می کنید پیدا کردن محل اقامت برای شما راحتتر است نسبت به زمانی که به همراه گروه سفر می کنید و یا قصد دارید به همراه دوستانتان سفر کند. یکی از خوبی های که تنهایی سفر کردن دارد این است که محلی ها بیشتر حواسشان به شما است و معمولا به شما کمک می کنند.



سر صحبت را با غریبه ها باز کنید
یکی از بدترین نصیحت هایی که شاید بارها شنیده باشیم این است که : “با غریبه ها حرف نزنید”، در صورتی که به هنگام سفر بهترین فرصت را دارید که با مردم یک منطقه آشنا شوید. شاید باورتان نشود اگر بگوییم که گاهی اوقات بهترین دوستان شما همان “غریبه هایی” خواهند شد که اولین بار آنها را در اتوبوس ملاقات کرده اید یا در شبکه های اجتماعی با آنها آشنا شده اید و یا به هنگام سفر در مهمان خانه و یا اقامتگاه با آنها دیدار داشته اید. سعی کنید به هنگام سفر تا جای ممکن با  مردم محلی و بومی گفتگو کنید. صحبت کردن با مردم محلی به شما هیچ صدمه ای وارد نمی سازد.



در سفر وقت کشی کنید
آهسته راه رفتن در سفر و گذراندن زمان بیشتر در میان مردم به شما کمک می کند تا درک بهتری از فرهنگ بومی و شناخت جامعه محلی داشته باشید. عجله کردن در سفر و قرار دادن بازدید از چندین شهر و منطقه در برنامه  خود تنها نتیجه ای که دارد این است که مجبور می شوید برای رسیدن به شهر بعدی، زمان  بیشتری را در اتوبوس و قطار سپری  کنید و فرصت کمتری را به درک واقعی فرهنگ  بومی  اختصاص دهید. بازدید از تعداد مقاصد کمتردر یک برنامه سفر اما با شناخت کامل مردم بومی و بهره بردن از موهبت حضور در کنار آن ها، به مراتب بهتر از این است که بخواهید چندین شهر و یا روستا را در یک بسته مسافرتی فشرده بازدید کنید.



گاهی مسیری پر پیچ و خم و صعب العبور را برای رسیدن به شهری کوچک را طی کنید
مردم در شهرهای کوچک اغلب مهربان تر هستند و رفتار دوستانه تری با گردشگران دارند. آنها با آغوش بازتری از شما پذیرایی می کنند. مثلا اهال مالزی هر گاه گردشگری را با یک کوله پشتی می بینند با لبخند به او خوش آمد گفته و با گفتن عبارت Welcome از وی استقبال می کنند.



فصل های غیر پیک را برای مسافرت انتخاب کنید
در فصل های پیک که تعداد مسافران در مناطق مختلف گردشگری بیشتر است، شانس کمتری خواهید داشت تا اهالی شما را به خانه خود دعوت کنند و از شما پذیرایی کنند. مسافرت در فصل های غیر پیک به شما این امکان را می دهد که هم از تخفیفات هزینه قطارها و اتوبوس ها برخوردار شوید و هم فرصت بیشتری را برای دیدار با جوامع محلی پیدا کنید.



به Couchsurfing ملحق شوید
Couchsurfing یکی از بهترین وب سایتهایی است که به شما این امکان را می دهد تا در سفر خود  مردمان محلی را ملاقات کنید. بخصوص اگر زبان انگلیسی بلد باشید. با پیوستن به این وب سایت این شانس را خواهید داشت  تا در سفرهای خود با اهالی بومی یک شهر یا کشور ملاقات کنید، در کنار آن ها یک وعده شام یا نهار میل کنید و از زاویه دید یک شهروند  بومی به مقصد سفرتان نگاه کنید.



همواره در طول سفر رفتار دوستانه ای داشته باشید
سعی کنید در طول سفر خود تا حد ممکن لبخند بزنید و با خوشرویی با اهالی و ساکنان بومی برخورد کنید. به بینش خود اعتماد کنید و آن گاه خواهید دید که چقدر راحت تر می توانید با اهالی دوست داشتنی مقصد ارتباط برقرار کنید. در سفرتان از خدمت رسانی به مردم غفلت نکنید. می توانید در طول مسیر به افراد محلی کمک کنید. مثلا در مزارع به کشاورزان کمک کنید و یا در مغازه های کوچک به فروشنده ها. در این صورت هم می توانید سفر طولانی تری داشته باشید و هم درآمد ناچیزی از سفرتان کسب کنید.



از کلمه “بله” بیشتر استفاده کنید
سفر می تواند خسته کننده باشد. گاهی نشستن در گوشه ای دنج و خوردن یک خوراک نیمه آماده راحت تر از ارتباط برقرار کردن با مردم محلی و نشست و برخاست کردن با آنهاست. اما برای اینکه سفر خود را لذت بخش تر کنید دعوت اهالی را بپذیرید، در مراسم ها و رویدادهای آن ها شرکت کنید و تا حد مکن با اهالی معاشرت کنید.



سعی کنید تا حدودی با زبان و گویش های محلی  آشنا شوید
یاد گرفتن زبان محلی راه حل بسیار خوبی است برای اینکه بتوانید شبی را در خانه یکی از ساکنین سپری کنید. صحبت کردن به زبان آنها حتی اگر چند کلمه فقط بلد باشید، برایشان خوشایند بوده و ارتباط صمیمانه تری میان شما ایجاد می کند.
البته قصد ما از نوشتن این مقاله این نیست که بگوییم ارتباط برقرار کردن با ساکنان محلی در همه جای جهان کار آسانی است، اما یادگیری همین چند راهکار ساده به شما کمک  می کند تا در سفرهای بعدیتان به راحتی بتوانید با ساکنان بومی ارتباط برقرار کنید.


 ترجمه از سایت: http://bemytravelmuse.com 

نظرات


captcha

ارسال نظر
مقالات جدید
مقالات پربازدید

فروشگاه لوازم شکار و طبیعت گردی قوچ

Top