به دنبال چه ویژگی هایی در یک چراغ قوه تاکتیکال باشید ؟


چراغ قوه تاکتیکال یک ابزار تخصصی است که فقط مورداستفاده پلیس , ارتش و یا عملیات امداد و نجات نیست, زمانی که به یک ابزار روشنایی مناسب برای استفاده در شرایط اضطراری نیاز دارید باید تجهیزات خاصی را همراه خود داشته باشید.

حرفه ای ها همیشه برای حرفه ای بودن تجهیزات خاصی را همراه خود دارند, آنها به دنبال ترکیبی از بهترین ویژگی ها برای محصولات و ابزارهای مورد استفاده خود هستند. برای استفاده بقیه افراد, چه برای تعمیر ماشین و تعویض لاستیک باشد چه پیدا کردن سگ گم شده, یا هر وضعیت اورژانسی دیگر که تصور می کنید, بهترین تجهیزات مورد استفاده تنها استفاده از گزینه های هوشمند  است . چراغ قوه های تاکتیکال LED دارای کاربردهای فراوانی به عنوان دفاع شخصی,شکار و نصب بر روی سلاح است. برخی از ویژگی های خاصی که یک چراغ قوه تاکتیکال باید داشته باشد به شرح زیر است.

سر سخت ومقاوم باشد 

به عنوان اولین و مهم ترین ویژگی, یک چراغ قوه تاکتیکال باید بادوام باشد. به این معنی که وقتی که شرایط محیطی سرد و مرطوب است بتوانید از آن استفاده کنید حتی وقتی که آن را از ارتفاع رها می کنید یا داخل آب می افتد و یا اینکه ضربه می خوردو جسم سنگینی مثل ماشین از روی آن رد می شود, چراغ قوه آسیب نبیند و هم چنان قابل استفاده باشد.

بهترین چراغ قوه های تاکتیکی برای مقاومت در برابر این تاثیرات, بدون از دست دادن عملکرد و برای استفاده در تمام شرایط آب و هوایی ساخته شده اند.

ارتش و پلیس خواهان یک وسیله سبک وزن هستند که به صورت ایمن به لباس و کلاه وصل شود و قابل نصب بر روی اسلحه باشد, هم چنین این ویژگی ها برای جستجو و عملیات امداد و نجات و استفاده شکارچیان بسیار مطلوب است. چراغ قوه های نظامی و پلیسی اغلب دارای تشخیص لیزری و حالت چشمک زن نظامی برای مقابله با حریف هستند. 



مهم است که شما قبل از خرید یک تصمیم درست و آگاهانه بگیرید, بنابراین چه شما نیروی نظامی یا پلیس باشید و یا به یک ابزار برای دفاع شخصی نیاز داشته باشید یا بخواهید برای شرایط اضطراری و یا استفاده در منزل از چراغ قوه استفاده کنید, چراغ قوه تاکتیکال انتخابی مناسب برای شماست.

در طی سال ها تعداد زیادی از نشریات, ویدیو و تبلیغات را دیده ام که نشان می دهد چراغ قوه ( به همراه یک چاقو ) یک همراه خوب برای اسلحه شماست حتی در مکان هایی که نمی توانید اسلحه و چاقو را همراه خود داشته باشید,چراغ قوه وسیله ای است که  می تواند در همه جا همراه شما باشد و در مواقعی که نیاز دارید مورد استفاده قرار گیرد.

درست مانند اسلحه و چاقو یک چراغ قوه تنها در صورتی که همراه و در دسترس شما باشد به کار می آید, به این معنی که شما به محصولی نیاز دارید که بتوانید آن را با خود حمل کنید. اگر چراغ قوه شما بیش از حد بزرگ یا خیلی سنگین است آن را در خانه رها می کنید و با خود حمل نمی کنید. درست همان طور که ممکن است تعداد زیادی سلاح و چاقو برای حمل و استفاده برای شرایط گوناگون را داشته باشید تعداد زیادی چراغ قوه وجود دارد که برای شرایط گوناگون می تواند کاربرد داشته باشد.



کارایی چراغ قوه

یکی دیگر از ویژگی های کلیدی در طراحی چراغ قوه بهره وری و کارایی انرژی است. اگر باتری ها مناسب نباشند داشتن دوام, روشنایی و چند کاره بودن چراغ قوه به کار نمی آید.بعد از سال 1920 و اختراغ چراغ قوه ها با لامپ های رشته ای, فن آوری LED بزرگ ترین پیشرفت در عرصه تکنولوژی های مورد استفاده در چراغ قوه محسوب می شود. تکنولوژی LED نور بسیار روشن تری نسبت به هر تکنولوژی دیگری تولید می کند. تکنولوژی LED مقاومت در برابر شوک را افزایش داده و موجب بالا رفتن کارایی چراغ قوه شده است. اگر یک چراغ قوه از هر چیزی به جز تکنولوژی LED استفاده می کند احتمالا باید آن را پس بدهید. اگر در چراغ قوه از لامپ هی حبابی قدیمی استفاده شده_هالوژن و غیره_ قطعا از خرید آن صرف نظر کنید. این لامپ ها دیر یا زود می سوزند. چراغ قوه مبتنی بر لامپ برای تولید نور توان بیشتری را نسبت به چراغ قوه های LED مصرف می کند و یک کاندید بازنده برای انتخاب به عنوان چراغ قوه تاکتیکال خواهد بود.





روشنایی چراغ قوه

میزان روشنایی یکی دیگر از ویژگی های مهم تجهیزات نوری است. لامپ نوری LED , نوری بسیار روشن تر از لامپ رشته ای تولید می کند بدون اینکه گرمای بیش از حدی تولید کند و یا باتری را بیش از حد تخلیه کند. میزان خروجی نور در چراغ قوه با واحد لومن اندازه گیری می شود. میزان خروجی نور به استفاده شما بستگی دارد, اگر به دنبال پیدا کردن وسیله ای در جعبه ابزار خود هستید میزان خروجی نور 30 تا 40 لومن برای شما کافی خواهد بود. اگر به دنبال این هستید که یک مهاجم را بترسانید و به طور موقت کور شود خروجی نوری در محدوده 200 لومن نیاز خواهید داشت که 500-600 لومن حتی بهتر خواهد بود. بهتر است چراغ قوه ای را تهییه کنید که حالات مختلف خروجی نور را داشته باشید تا بتوانید بسته به نیاز خود از چراغ قوه استفاده کنید.

یک نکته مهم برای چراغ قوه تاکتیکال امکان روشن کردن و سوییچ چراغ قوه برای داشتن نور لحظه ای است. اگر شما خانه خود را وسط شب به دنبال یک فرد مهاجم جستجو می کنید,این امکان که با فشار دادن انگشت بر روی کلید خاموش/ روشن , چراغ قوه به صورت لحظه ای محیط را روشن کند بسیار به شما کمک خواهد کرد.



نظرات


captcha

ارسال نظر
مقالات جدید
مقالات پربازدید

فروشگاه لوازم شکار و طبیعت گردی قوچ

Top