چگونه یک چراغ قوه خوب و مناسب بخریم ؟



چراغ قوه یک چراغ قابل حمل می باشد که کاربرد فراوانی دارد و یکی از لوازمی است که وجودش در همه خانه ها، شرکت ها و حتی خودروها واجب است. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در یک موقعیت ضروری نیاز به چراغ قوه داشته باشید اما در منزل تان چراغ قوه ای نبوده باشد و با خودتان گفته باشید که در اولین فرصت حتما یک چراغ قوه تهیه می کنید. اما به زودی فراموشش کرده باشید. در این مطلب می خواهیم راهنمای خرید یک چراغ قوه خوب را برایتان بگوییم.

چه چراغ قوه ای برای شما مناسب است ؟

 چراغ قوه ها دارای تنوع زیادی از لحاظ فنی،شکل ظاهری و امکانات و قابلیت ها می باشد.چراغ قوه با توجه به نوع کاربرد و محل استفاده با نام های زیر شناخته می شوند : چراغ قوه سفری ، کوهنوردی ، کار ، ورزشی , پلیس ، شکاری ، نورافکن وچراغ پیشانی . 

فاکتورهای کلیدی در خرید یک چراغ قوه به عوامل زیر بستگی دارد .

  • نور خروجی
  • باتری و مدت زمان نوردهی
  • ابعاد و وزن چراغ قوه
  • مهم ترین بخش یک چراغ قوه لامپ آن می باشد که معمولا یک لامپ رشته ای و یا یک یا چند لامپ LED  می باشند.واحد سنجش روشنایی لامپ ها لومن می باشد .
  • اگر اهل گردش، مسافرت و ماندن در طبیعت هستید پس واجب است که یک چراغ داشته باشید اما چراغ قوه های معمولی به درد این کار نمی خورد، شما باید یک چراغ قوه شکاری قوی و پر نور برای این کار بخرید .
  • بعضی از انواع چراغ قوه ها هستند که به شکل خودکار ، یا جا کلیدی ساخته شده اند تا فضای کمتری اشغال کنند و شما بتوانید به راحتی آن را در همه جا حمل کنید و در مواقع ضروری از آن استفاده کنید و البته در کنار این منظور ، بتوانید ازآن استفاده دیگری هم بکنید، مثلا به چراغ قوه جاکلیدی مانندتان کلیدهایتان را هم بیاوزید. این چراغ قوه ها برای کارهای کوچک بسیار مناسب و کارآمد هستند . اما اگر کارتان نیاز به نور بیشتر و قوی تری دارد این گونه چراغ ها مناسب شما نیستند . 
  • چراغ قوه ها یا با باتری های قابل تعویض کار می کنند و یا باتری قابل شارژ دارند.در مورد چراغ قوه هایی که قابلیت شارژ دارند،باتری های لیتیومی قدرت زیادی برای چراغ قوه های LED  ایجاد می کنند.نوع دیگری از باتری ها،باتری های آلکالینی می باشند که عمر مفید و ماندگاری باتری های لیتیومی را ندارند . اما باتری های لیتیومی قیمت بالاتری دارند . باتری های لیتیومی بهترین انتخاب برای چراغ قوه هابا لامپ LED هستند . با استفاده از این نوع باتری،اگر چراغ قوه شما حالت توربو داشته باشد،دیگر نگران تمام شدن باتری نخواهید بود . چراغ قوه های قابل شارژ گزینه مناسبی برای مسافرت و طبیعت گردی هستند به ویژه در مکان هایی که به باتری و برق دسترسی ندارید .
  • چراغ قوه ها دارای  تنوع در میزان خروجی نور می باشند که در اکثر مدل های جدید قابلیت تنظیم دارند :
  • روشنایی کم ، متوسط ، زیاد و توربو .


  • یکی از مدل های چراغ قوه , چراغ پیشانی می باشد . چراغ های پیشانی بهترین گزینه برای کسانی است که به هر دو دست در زمان کار نیاز دارند ، یا کسانی که باید زمان زیادی چراغ را حمل کنند و باعث خستگی می شود.بعضی از چراغ های پیشانی حرفه ای تر هستند و قابلیت استفاده در زیر آب را دارند.چراغ پیشانی یک چراغ است که بر روی یک بند کشی نصب شده و بر روی سر قرار می گیرد.این چراغ ها برای کوه نوردی ، غارنوردی ، و ورزش های هیجان انگیز کاربردی هستند ، حتی می توان آنها را برای روشنایی چادر نیز به کار برد .
  • بعضی از چراغ قوه ها هستند که قابلیت ضدآب دارند و در مقابل قیمت بالاتری دارند ، اما در عوض در هر هوایی می توان از آن ها استفاده کرد و اگر ماه ها هم بدون استفاده باشند هیچ مشکلی برای باتری ها به وجود نمی آید .
  • نور چراغ قوه ها به رنگ زرد و سفید است ؛ اگر بیشتر موارد استفاده تان از چراغ قوه در شب است بهتر است نمونه ای را انتخاب کنید که رنگ سفید داشته باشد ، چون نور سفید در شب جزییات بیشتری را نشان می دهد .

نظرات

 
captcha

 
ارسال نظر
مقالات جدید
مقالات پربازدید

فروشگاه لوازم شکار و طبیعت گردی قوچ

Top