بررسی دوربین روی تفنگ شفاف و بی نظیر Zeiss Victory HT 3-12x56 ASV+ RZ800


زایس در این سری دوربین ها از لنزهای فوق العاده با کیفیت SCHOTT HT بهره گرفته که حاصل آن یکی از شفاف ترین و ناب ترین تصاویر در یک دوربین روی سلاح گلوله زنی را رقم زده است. این لذت دید در بزرگنمایی های حدود 6 تا 7 برابر کم نظیرو در بزرگنمایی های بالاتر نیز به طور محسوسی به نسبت بسیاری از دوربین های با کیفیت جهان کماکان جلوه گر است. به طور قطع با دوربین Zeiss Victory HT 3-12x56 ASV مشکلی برای تیراندازی در هوای گرگ و میش صبح و یا قبل از غروب نخواهید داشت. اندازه لنز شیءی به کار رفته در این دوربین 56 میلیمتر است که میزان جذب نوری بالایی برای این لنز های قدرتمند به همراه دارد. شایان ذکر است طبق ادعای زایس میزان گذردهی نور از لنزهای این دوربین عدد جالب توجه 95% است.



در سیستم جدید ASV+ ارائه شده از سوی کارخانه زایس برای بهره گیری از زمان و راحتی عملکرد تیرانداز برای شلیک های دقیق و در عین حال کنترل استرس تیرانداز در شرایط سخت زایس به ابتکاری جالب دست زده. در این روش و برای محاسبه افت گلوله با استفاده از سیستم کلیک خور دوربین که دارای رینگی مدرج استاندارد است و به تیرانداز این امکان را می دهد که از 65 کلیک مفید برای محاسبه افت گلوله استفاده کند. نکته جالب توجه در این سیستم قابلیت جدا شدن قسمت مدرج شده روی طبلک فوقانی است. و این در حالی است که به اضافه رینگی مدرج استاندارد؛ 9 عدد رینگی مدرج اضافه که برای فواصل مختلف از 100 متر تا 400 یا 600 متر و برای خانواده های مختلف افت گلوله کالیبره شده همراه می باشد.
تیرانداز ضمن داشتن رینگی مدرج استاندارد و با محاسبه تعداد کلیک های موثر برای فواصل مختلف با توجه به کالیبر سلاح شخصی و نوع مهمات مورد استفاده می تواند از یکی از هر کدام از رینگ های ارائه شده استفاده کند.
نحوه مدرج شدن این رینگها به صورتی است که میزان افت تیر به ازای هر 100 متر با عدد مربوطه نشان داده شده است.
به عنوان نمونه:
عدد 1 برای فاصله 100 متری
عدد 2 برای فاصله 200 متری
الی ....
عدد 6 برای فاصله 600 متری

نظرات


captcha

ارسال نظر
مقالات جدید
مقالات پربازدید

فروشگاه لوازم شکار و طبیعت گردی قوچ

Top