نرم افزار محاسبه کننده حرفه ای بالستیکی ZEISS HUNTING


نرم افزار کاربردی زایس با عنوان ZEISS HUNTING با ارائه گزینه هایی متنوع و بسیار کاربردی برای استفاده شکارچیان و علی الخصوص دارندگان دوربین های زایس عرضه گردید. این نرم افزار پس از تلاش دو ساله گسترش دهندگان زایس برای انواع گوشی تلفن همراه هوشمند دارای سیستم عامل iOS و Android به بازار عرضه گردید. شما به راحتی می توانید این نرم افزار را در Google Play و App Store Apple به صورت مجانی دانلود کنید.

برای استفاده از این نرم افزار نخست به یک نام کاربری برای حفظ تغییرات و موارد شخصی شده نیاز دارید. البته می توانید با نام کاربری Facebook نیز به این نرم افزار وارد شوید ولی البته اولویت با ایجاد یک نام کاربری مستیقم زایس است. صفحه نخست نرم افزار بسیار ساده و همه چیز از همین صفحه در دسترس است. این موارد شامل بخشی برای ثبت خاطرات روزانه شکار و موارد مهم است. پیش بینی وضعیت هوای منطقه ای که در آن قرار دارید به همراه سرعت و جهت وزش باد در ساعات مختلف روز, میزان رطوبت نسبی محیط, فشار جو, ساعات طلوع و غروب خورشید و میزان پوشش نور ماه از جمله موارد بسیار کاربردی در تیراندازی و طبیعت هستند که همگی در این بخش در دسترس می باشند. همچنین شما می توایند پیش بینی وضعیت هوا را تا ۵ روز آینده در اختیار داشته باشید.

در قسمت نقشه توپوگرافی عرضه شده که عوارض محیطی نیز در آن به وضوح قابل رويت هستند می توان مناطق متعددی را بر اساس نوع تیراندازی و یا حتی شکارهای رويت شده و یا موفق به صورت شخصی برای خودتان ثبت نمایید. وجود قطب نمای مغناطیسی نیز به عنوان ابزاری ابتدایی و سنتی در این بخش در نظر گرفته شده است. در بخشی دیگر می توانید به راحتی تمام ابزارهای شخصی مورد استفاده در طبیعت خود را در نرم افزار به ثبت برسانید.



اما شاید مهمترین بخش در این نرم افزار بخش بالستیکی است. بخشی که در کل با توجه به نوع دوربین روی سلاحتان, کالیبر تفنگتان و نوع مهماتی که استفاده می کنید اطلاعات ارزشمندی را در اختیار شما قرار می دهد. برای نخستین بار روی گزینه New Profile کلیک کنید. وارد بخشی خواهید شد که در ابتدا در صورت استفاده در دوربین های روی سلاح زایس گزینه مربوطه را فعال کرده و نوع آنرا انتخاب می کنید. میزان ارتفاع مرکز پایه دوربین را با نقطه مرکزی لوله درج می کنید و فاصله ای که سلاحتان را تمایل دارید صفر نمایید را وارید می کنید و همچنین نوع محاسبه دلخواهتان را برای افت گلوله انتخاب می کنید که با توجه به نوع دوربینتان می تواند یا با استفاده از رتیکل مدرج و یا با استفاده از سیستم کلیک خور ASV زایس باشد.

نوبت به انتخاب مهمات مورد استفاده می رسد. نخست نوع مهمات مصرفی را با توجه به مهمات استاندارد کارخانه و یا مهمات دست پر انتخاب می کنید. در صورت استفاده از مهمات استاندارد کارخانه, پس از انتخاب نام برند, کالیبر و نوع مرمی, وزن آنرا نیز انتخاب می کنید. سایر اطلاعات نظیر سرعت اولیه و کد بالستیکی از مرکز داده نرم افزار دریافت خواهد شد. اما در صورت انتخاب گزینه مهمات دست پر باید این گزینه (کد بالستیکی) و همچنین سرعت دهانه را به صورت دستی وارد نمایید.

پس از فشردن کلید ادامه, اطلاعات شرایط جوی محیطی که در آن قرار دارید به شما نشان داده می شود. شما می توایند حتی این اطلاعات را با به دلخواه خودتان ویرایش کنید. گزینه ای مهم در این بخش اعم از دمای هوا, فشار جو, درصد رطوبت محیط و ارتفاع گزینه سرعت باد است که به همراه جهت زاویه وزش گزینه ای بسیار مهم در رفع خطاهای ناخواسته در تیراندازی است. پس از انتخاب تمامی گزینه ها و فشردن کلید ذخیره سازی, نام این پروفایل برای ذخیره سازی نهایی آن از شما سوال می شود. این گزینه بسیار مهم و کاربردی به شما این امکان را می دهد که برای انواع مهمات های مختلفی که برای سلاحتان در دسترس دارید یک پروفایل جدید ایجاد کرده و تمامی اطلاعات را در تلفن همراهتان و فضای ابری زایس ذخیره کنید. حتی گزینه جالب تر اینکه در صورت داشتن چندین سلاح و یا چندین دوربین و مهمات های مختلف تمامی اطلاعات کلیدی و کاربردی همه و همه در یک جا به صورت همیشگی برای شما محفوظ خواهد ماند و در محیط تیراندازی با هر دوربین, سلاح و یا مهماتی نگرانی برای اطلاعات آن نوع شلیک وجود نخواهد داشت.

در قسمت بعد جداول بسیار کاربردی که با اطلاعات وارد شده شما تشکیل شده نمایش داده می شود. اطلاعاتی بسیار مهم که میزان افت تیر شما را بر اساس رتیکل که شامل حتی میزان بزرگنمایی پیشنهادی زایس و یا تغییر میزان بزرگنمایی و میزان جابجایی افت گلوله نیز هست نمایش داده می شود. میزان افت بر اساس سیستم ASV و انتخاب شماره رینگ مربوطه. جدول کلی بالستیکی سلاح شما که با داده های قابل تغییر تیراندازی در شیب های متنوع و میزان حداقل و حداکثر فاصله ایجاد جدول (نظیر 25 تا 1000 متری) در دسترس است. این جدول شامل گزینه های میزان افت تیر, میزان جابجایی جانبی با توجه به سرعت باد, میزان سرعت مرمی در فاصله, انرژی در حال انتقال توسط مرمی در فاصله و در نهایت اعداد بسیار کاربردی تعداد کلیک برای تصحیح افت تیر و جابجایی جانبی برای شلیک های به اهداف متحرک و یا باد است.

همچنین شما می توانید تصاویر شلیک هایی که در فواصل مختلف با آن نوع پروفایل ذخیره شده انجام داده اید را ذخیره سازی کنید که کمک شایانی به انتخاب بهترین نوع مهمات برای سلاحتان و دسته بندی سیبل های شلیک شما خواهد داشت. پس از استفاده کوتاه مدتی از این نرم افزار کاربردی بسیاری از وابستگی های شما توسط این نرم افزار جامع پاسخ داده خواهد شد و به تکیه گاهی برای شما تبدیل خواهد گشت.

همچنین با محصولات جدید زایس نیز قابلیت های اتصال دوربین های زایس به گوشی های تلفن همراه فراهم شده که از طریق همین نرم افزار قابل انجام خواهد بود که با توجه به جزئیات فراوان از حوصله این مقاله خارج است و در آینده ای نزدیک و با موجود شدن آن دسته کالاها به معرفی آن بخش ها در نرم افزار نیز خواهیم پرداخت.


نظرات

 
captcha

 
ارسال نظر
مقالات جدید
مقالات پربازدید

فروشگاه لوازم شکار و طبیعت گردی قوچ

Top