بررسی دو پایه قوچ سری هفت


داشتن یک دوپایه تمام عیار که در ساخت آن تمام جوانب پیش روی یک تیرانداز از قبل سنجیده شده باشد, خواسته قدیمی بسیاری از تیراندازان است. دوپایه ای که در ساخت آن از ریزترین نکات تا پیش بینی تمامی لحظاتی که میتوان در هر محیطی با آن روبرو شد در نظر گرفته شده باشد.

مهندسین شرکت " پلنتون تکنولوژی " تمامی جوانب ساخت بسیای از دوپایه های محبوب فعلی در جهان به خصوص مدل های محبوب و بسیار موفق هریس را مد نظر قرار دادند. و اقدام به اصلاح و بهینه سازی دوپایه های تولیدی این شرکت و رفع عیوب موجود در این دوپایه ها نمودند. تمامی نواقص در ساخت دوپایه ها مد نظر قرار داده شد. نکات مثبت عملکردی این دوپایه ها و همچنین محبوبیت در عرضه و فروش پیش روی اولویت های این طراحی قرار گرفت. با اهتمام فراوان پس از مدتی مدلی ایده آل روانه بازار گردید.

نواقص موجود در دوپایه ها رفع و امکانات جدیدی به مدل های قبلی که در عین حال بسیار موفق نیز بودند اضافه شد. نکات و ایده هایی که تماماً به نام این شرکت ثبت شد و استفاده از این تکنولوژی های جدید انحصارا در اختیار این شرکت است. فروشگاه قوچ به عنوان نماینده انحصاری این شرکت در ایران طی موافقت نامه ای  این محصولات را با لوگو رسمی و نشان تجاری قوچ و صرفاً جهت عرضه در بازار ایران به کشور عزیزمان وارد می کند.



بدنه محصولات سری هفت همانند دیگر سری ها از آلومینیوم مرغوب و با کیفیت مورد استفاده در صنایع هوافضا ساخته شده است. این آلیاژ نمایانگر بدنه ای مستحکم با ساختاری مقاوم است. ساختار بدنه این دوپایه ها به گونه ای طراحی شده که از مدل ساده و موفق دوپایه های شرکت هریس الهام گرفته شده و بسیاری از نقاط ضعف موجود برطرف و ساختار کلی بهینه و محکم سازی شده است. قیود به کار رفته در قسمت زیرین دوپایه با طراحی دولایه و ساختاری محکم جایگزین شده است. قسمت های جداشونده در ساختار دوپایه با پرچ های دوطرفه و بسیار محکم ثابت شده و به جرات میتوان گفت این قطعات را می توان یک تکه نامید!

قطعات زیرین مرتبط با سلاح بسیار ساده, مطمئن و با ساختاری کاملا جدید به یکدیگر متصل هستند. همانطور که می دانید اتصال مطمئن قطعات متحرک در ساختار این محصولات بسیار ضروری است. پایداری ساختار کلی دوپایه برای پذیرش شوک تیراندازی, مخصوصا در کالیبرهای متوسط و بزرگ امری ضروری است که در دوپایه های مشابه این پایداری به اندازه کافی مشاهده نمی شد در حالیکه در این سری محصولات افزایش استحکام بسیاری از قطعات پایداری بسیار قابل قبولی را ایجاد نموده است.



پایه های متصل به بخش مرکزی توسط فنرهایی بسیار قدرتمند به یکدیگر متصل شده اند و پایداری دوپایه را هنگام بازشدن و حین تیراندازی تضمین می کند. نحوه نگهداری پایه ها توسط این فنرها به صورتی است که در مدل هایی با طول بلندتر برای ثبات پایه ها و راحتی در حمل, پایه ها با زاویه ای کوچک به طرف لوله سلاح متمایل هستند و کمترین مزاحمت را برای تیرانداز هنگام حمل سلاح ایجاد می کند. نحوه اتصال به سلاح در این دوپایه به مانند سایر دوپایه ها برای سلاح های شکاری از محل اتصال بند سلاح می باشد. با این تفاوت که در این دوپایه با استفاده از تکنولوژی ثبت شده " اتصال سریع " به سلاح, بدون نیاز به نگهداشتن محل اتصال به جابندی سلاح با دستتان, دوپایه به سرعت هرچه تمام تر به سلاح متصل شده و قابل جدا شدن نیز هست. نحوه کار به شکلی است که فقط با قرار دادن دوپایه در محل نصب و محکم کردن پیچ اتصال تمام کار به سادگی انجام شده است! محل نصب بند در قسمت پیشین و بالایی دوپایه تعبیه شده و به سادگی هر چه تمام تر می توان توسط جابندی های متحرک بند سلاح را نیز به دوپایه متصل کرد.



یکی از خصوصیات متفاوت و متمایز سری هفت دوپایه های قوچ نکته ای است که خواسته یک تیرانداز حرفه ای را از دیگران جدا می کند. قابلیت چرخش سلاح به چپ و راست.


با این قابلیت جالب, به راحتی و علاوه بر امکان تغییر وضعیت زاویه ای به چپ و راست در دوپایه های سری 5 موجود هستند, می توان همزمان کل سلاح را نیز به چپ یا راست بچرخانید. قابلیتی هوشمندانه که دستیابی شلیکی دقیق به اهداف متحرک یا در حال فرار را در حالتی مطمئن برای تیراندازان حرفه ای مهیا می کند. نکته جالب توجه در این خاصیت عرضه همزمان گردش به چپ و راست و در عین حال تغییر زاویه ای دوپایه است. نکته جالب تر اینکه طبق زاویه قطعه نیم گرد موجود در قسمت پشت دوپایه میتوان در منتهی علیه سمت چپ و یا سمت راست, تیراندازی تحت شیب به طرف بالا و پایین را نیز انجام داد. به عنوان یک تیرانداز این قابلیت را آرزویی دیرین میدانیم که با عرضه این محصول برآورده شد. یکی از تفاوت های کوچک ولی در عین حال بسیار مهم در ساخت دوپایه های قوچ, بهینه سازی پیچ کنترل استفاده شده در دوپایه است. قطعه ای ساده و عین حال بسیار کاربردی در یک دوپایه. در بسیاری از مدل های موفق پیشین, این پیچ دارای طراحی ساده و رزوه دار بود. در این محصولات این پیچ با آلیاژی مستحکم ساخته شده و به صورت دسته دار طراحی شده است. نکته ای ساده که کنترل کلیه حالات مختلف حرکتی دوپایه را به سادگی در اختیار تیرانداز قرار داده است.

در مدل های پیشین و در شرایط نامناسب جوی نظیر هوای سرد و استفاده از دستکش, تغییر وضعیت این پیچ در برخی موارد امری بسیار دشوار بود. در این مدل, به راحتی و حتی با استفاده از دستکش می توان این پیچ را به میزان دلخواه شل و یا سفت نمود. این پیچ در دوپایه های قوچ یک ابزار همه کاره برای کنترل تمام وضعیت های چپ و راست شدن و تحت زاویه قرار گرفتن سلاح است. به راحتی و با سفت کردن این پیچ دوپایه و سلاحتان در هر وضعیتی کاملا قفل شده و به راحتی می توانید با تمرکز زیادی روی هدف ثابت بمانید. و با تغییر وضعیتی کوچک در میزان سفتی این پیچ می توانید مجددا وضعیت سلاحتان را به روز کنید.



از دیگر نکات ریز جالب توجه در ساختار دوپایه های قوچ , توجه به صدای تولید شده حین بستن دوپایه است. با فشردن کلیدهای تعبیه شده در قسمت میانی پایه ها به منظور بستن پله باز شده, صدایی بلند تولید می شود که در مواقع حساس این صدا برای کاربران آزار دهنده است. بسیاری از کاربران برای جلوگیری از صدای ناخواسته ایجاد شده مجبور هستند پایه ها را با کنترل دست جمع کنند. در این دوپایه ها و با انجام یک کار ساده در بدنه داخلی پایه های جمع شونده قسمت اعظم صدای تولیدی حین بسته شدن حذف شده است.

دوپایه های سری هفت قوچ برای برآورده سازی نیازهای مختلف در سه سایز متنوع ساخته شده است.

- سایز بسیار کوتاه  6 تا 9 اینچ ( قابل دسترس از 15 تا 23 سانتیمتر) با وزن 490 گرم ؛ ایده آل برای تیراندازی روی میز و یا کاپوت ماشین و ...

- سایز متوسط 9 تا 13 اینچ ( قابل دسترس از 23 تا 33 سانتیمتر ) با وزن 539 گرم ؛ دوپایه ای همه کاره و قابل استفاده در بیشترین حالات تیراندازی نظیر دراز کش و ....

- سایز بلند 13.5 تا 23 اینچ ( قابل دسترس 34 تا 59 سانتیمتر ) با وزن 630 گرم ؛ مناسب برای تیراندازی در شیب و یا در حالت نشسته.

از گذشته های دور , آرزوی دیرین هر تیراندازی بدون شک داشتن چنین محصولی است. محصولی همه کاره که دقت تیرانداز را در مواقع حساس تضمین کند. فروشگاه قوچ عرضه و توزیع چنین محصول با کیفیتی را در سراسر میهن عزیزمان عهده دار و امیدوار است کمک شایانی به ارتقای ورزش محبوب تیراندازی در کشورمان بنماید.


نظرات

 
captcha

 
ارسال نظر
مقالات جدید
مقالات پربازدید

فروشگاه لوازم شکار و طبیعت گردی قوچ

Top