بررسی قوی ترین چراغ قوه OLight X7R هیولایی هیجان انگیز که می تواند یک زمین فوتبال را برای شما مانند روز روشن کند!


سال گذشته میلادی شرکت OLight یکی از پر قدرت ترین چراغ قوه های تولید شده توسط یک شرکت معتبر را با عنوان X7 در ابعاد یک قوطی نوشابه کوکاکولا عرضه کرد. این محصول با کاسه چراغ سه طرفه و بهره گیری همزمان از سه لامپ پر قدرت XHP70 CW به حداکثر توان خروجی نور Lumens 9000 دست یافت. از این محصول تا آن زمان به عنوان پر قدرت ترین محصول تولید شده توسط شرکت Olight نام برده می شد. اما از همان زمان تولید با وجود کیفیت کم نظیر در ساخت و مشخصات فنی در خور توجه برای این محصول نقایصی احساس می شد. نظیر عدم تعبیه جای بند, عدم توان دسترسی چراغ قوه به توان های خروجی نور بالا حین استفاده از باطری های متفرقه, عدم تعبیه کلید کنترل با پس زمینه نورانی و .... تمام این نکات در ذهن ما ماند تا زمان عرضه مدل بهبود یافته این سری با عنوان X7R .... محصولی سرشار از خلاقیت و نو آوری.

بسته بندی در OLight همیشه تحسین بر انگیز بوده و مسئولین این شرکت همیشه اهمیت خاصی به مقوله بسته بندی داده اند, با مشاهده بسته بندی X7R که در یک پک هوشمندانه جذاب در رنگ مشکی و در سایز کوچکتری نسبت به X7 برخورد می کنیم.روی پکینگ, عکس محصول با یک سری مشخصات مهم درج شده است. در قسمت پشتی نیز کلیه مشخصات فنی و مدت زمان های کارکرد با توجه به توان خروجی درج شده است. بسته بندی محصول از قسمت کناری توسط یک درپوش که برای آسانی در باز کردن و بستن توسط آهنربای داخلی تعبیه شده است باز شونده است. قسمت داخلی بسته بندی شامل دو بخش است: چراغ قوه و لوازم جانبی!

در قسمت لوازم جانبی, محتویات به سادگی و با آیکون های مربوطه نشان داده شده است؛ همچنین در قسمت داخلی درب بسته بندی , تمام کارهایی که قبل از استفاده باید انجام دهید به سادگی نشان داده شده است.

محصولی بسیار با کیفیت , دقت در ساخت عالی و زیبایی ظاهری خیره کننده تمام احساس شما از لمس اولیه این محصول خواهد بود؛ احساس رضایت اولیه ای که با لمس یک محصول با کیفیت به شما القا می شود در این مدل محبوب ارائه شده از سوی OLight به شما القا خواهد شد. بدنه به خوبی آندایز شده و حکاکی ها روی محصول با لیزر و نهایت دقت انجام گرفته, هیچ نقطه براقی روی بدنه مشاهده نمیشود و پوشش رنگ مات و یکپارچه جلوه زیبایی به این چراغ قوه داده است. کاسه چراغ قوه تماماً براق و در قسمت لنز نیز هیچ گونه نقصی دیده نمی شود. لامپ ها در موقعیت بسیار خوبی در انتهای کاسه قرار گرفته اند و توسط یک لنز بسیار شفاف که تقریباً تمامی نور تولید شده توسط این لامپ های قدرتمند را بدون انعکاس منتقل می کند پوشیده شده است. تغییرات ظاهری روی بدنه چراغ قوه برای حفظ حالت بالانس وزنی و نگهداری چراغ قوه و در عین حال تعبیه شیار های خنک کننده روی قسمت جلوی چراغ قوه ... تا ایده ایجاد شیار های نگهداری انگشت روی بدنه چراغ قوه برای افزایش کنترل کاربر حین استفاده از نقاط قوت مثبت در طراحی بدنه این محصول است.

اگر روند بهبود و ارتقای محصولات با کیفیت Olight را پیگیری می کنید, می دانید که یکی از سیاست های کلی این شرکت افزایش کارایی و کیفیت و کوچک کردن اندازه محصولات است. توان خروجی نور در این مدل 33% افزایش پیدا کرده, قابلیت شارژ داخلی و بسیاری از نو آوری های جدید به محصول اضافه شده اما هیچ تغییری در ابعاد محصول مشاهده نمیشود. یکی از نقاط قوت در طراحی و ساختار رو به پیشرفت در این شرکت. در جمله ای کوتاه برای نتیجه گیری اولیه راجع به این محصول باید گفت این محصول چراغ قوه ای متفاوت, با توان خروجی نور متفاوت و بدنه ای متفاوت است.



نکته جالب توجه جدید در بدنه این محصول تعبیه شیاری برای اتصال بند حمل است. تعبیه محل مناسب برای بند این کالای ارزشمند. توجه به این نکته که ممکن است بسیاری از افراد تمایلی برای نصب بند حمل روی این محصول نداشته باشند چالشی سخت وظریف برای طراحان است. در ایده ای هوشمندانه محل قرار گیری بند حمل در شیاری باریک و توسط پایه ای متحرک که در مواقع نیاز به استفاده از بند حمل توسط زبانه ای کششی از داخل بدنه به طرف بیرون کشیده می شود و محل تعبیه بند حمل در قسمت مرکزی بدنه نمایان می گردد. قابلیتی که بسیاری از دارندگان و خریداران این محصول از آن خوشحالند! در بسته بندی همراه چراغ قوه یک بند محکم بافته شده زیبا برای حمل چراغ قوه وجود دارد که به راحتی در شیار تعبیه شده نصب و به راحتی در انتهای قسمت بافته شده برای نگهداری بیشتر چراغ قوه دور مچ دست قرار می گیرد.

بدنه در قسمت جلویی نیز دچار تغییراتی شده است. محل قرار گیری دکمه کنترل دارای بر آمدگی است که در محیط کم نور به سادگی بتوان محل دکمه را پیدا کرد. اما یکی از نقاط جالب توجه در X7R دقیقا همینجا است. قابلیتی ظریف و جدید از سوی شرکت OLight ... در مرکز دکمه کنترل چراغ قوه حرف " O " دیده می شود; که با چراغ داخلی شما را از میزان وضعیت باطری باقیمانده مطلع می سازد. اما در پشت این چراغ تکنولوژی ای وجود دارد که من تا به حال این تکنولوژي به روز را در یک چراغ قوه ندیده بودم!   " سنسور حرکتی " ; اگر شما چراغ قوه یا محیط اطراف چراغ قوه را لمس کنید یک نور پس زمینه خفیف از ورای کلید کنترل و نشان " O " روی آن به مدت ۱۰ ثانیه روشن می شود که در تمام شرایط نوری ,  پیدا کردن چراغ قوه و همچنین کلید کنترل آن به سادگی میسر است. قابلیتی که باید اعتراف کنم به شدت به آن علاقمند هستم.

قسمت های دیگر بدنه نسبت به مدل قبلی مشابهت دارد تا یک تکنولوژی به روز و ظریف دیگر که در قسمت داخلی کاسه چراغ قوه مشاهده می شود. یک سنسور داخلی که در سه سطح توان خروجی بالای چراغ قوه فعال می شود. با این تکنولوژی سازندگان این محصول خلاقانه با اقتدار اعلام کردند که " ایمن ترین چراغ قوه پر قدرت دنیا را ساخته اند ". با این تکنولوژی , در صورتیکه شما در حال استفاده از یکی از حالات پر قدرت این چراغ قوه باشید و کاسه چراغ قوه به یک شی در فاصله ای نزدیک گردد توان خروجی چراغ قوه 2/3 کاهش می یابد و مادامیکه آن شی در نزدیکی چراغ قوه باشد اجازه افزایش توان خروجی نور به شما داده نخواهد شد. اما به محظ حفظ فاصله با شی روبرو, توان خروجی چراغ قوه به همان حالت پر نور اولیه باز می گردد. این حالت برای اجتناب از گرمای تولید شده توسط نور شدید چراغ قوه و ایجاد آتش سوزی های ناخواسته و یا حتی روشن شدن محصول جلوی چشمان شخصی دیگر جلوگیری کرده و از بسیاری از حوادث غیر قابل پیش بینی جلوگیری می کند. این امر نکته ای است که برای نخستین بار در یک چراغ قوه پر قدرت بین تمامی تولید کنندگان دنیا مشاهده می شود. نکته ای ظریف و کارا.



یکی از نکاتی که بسیاری از کاربران از شنیدن آن نا خشنود هستند عدم دسترسی کاربر برای باز کردن محفظه باطری و تعویض باطری های محصول است. در قسمت انتهایی با چرخاندن درب قسمت پشتی باطری و مشاهده یک نیم دور حرکت چرخشی, شما به محل پورت شارژ چراغ قوه دستسی پیدا می کنید. با چرخاندن نیم دور این قسمت درب محافظ آبی رنگی که از پورت ورودی شارژر محافظت می کند کنار میرود و با بازگرداندن مجدد , به حالت قبل این درب بسته خواهد شد. با بسته شدن درب از ورود آب و همچنین گرد و غبار به محل شارژ محصول جلوگیری می شود. اما در عین حال حتی مواقعی که درب شارژر باز است و آب بدان قسمت نفوذ کند نیز جای نگرانی نیست. طراحی محفظه داخلی پورت ورودی به نحوی است که حتی با باز بودن این درب آب نمی تواند به قسمت های داخلی چراغ قوه نفوذ کند. نکته حایز اهمیت در این مدل IPX7 بودن آن است; بدان معنا که نمیتوان محصول را در آب شناور کرد (و یا در موارد ناخاسته حداکثر تا عمق یک متر و در مدت زمان کوتاه مقاومت دارد) و فقط در برابر نفوذ آب بدون فشار ناشی از غوطه ور شدن نظیر آب باران و غیره مقاوم است. نکته جدید و در عین حال قابلیتی ساختاری جدیدی که کارخانه در جایگاه پورت ورودی شارژر این محصول ایجاد کرده است. شکاف ورودی شارژر بر خلاف تمامی محصولات پیشین این شرکت , هم اکنون از USB TYPE C در قسمت ورودی شارژر این محصول استفاده شده ; نو آوری جدیدی که مدت زمان شارژ محصول را به طور محسوسی کاهش داده است. با اتصال آداپتور شارژر ۴ آمپری که به همراه محصول عرضه شده و اتصال کابل شارژر در محل مورد نظر , حواشی انتهایی چراغ قوه در حین شارژ شدن به رنگ قرمز در می آید و پس از حدود ۴ ساعت و ۳۰ دقیقه به طور کامل شارژ شده و رنگ نور اطراف آن به رنگ سبز و به نشانه شارژ کامل تغییر می یابد. همچنین بر خلاف پورت Micro-USB در این نوع پورت جهت ورودی هیچ فرقی نمی کند و در هر وضعیتی به سادگی می توان کابل شارژر را در محل تعبیه شده داخل کرد. برای استفاده های طولانی مدت تر از چراغ قوه می توانید این محصول را به طور مستقیم به منبع تغذیه خارجی وصل کرده و مدت زملن کارکرد را در مواقع خاص بالا ببرید. 

توان خروجی چراغ قوه OLight X7R خوش ساخت توسط کارخانه در شش وضعیت مختلف و از ۱۰ تا ۱۲۰۰۰ لومنز قابل دسترسی است. نکته ای حایز اهمیت و کارا که بنا به میزان نورد مورد نیاز شما این امکان را می دهد از مصرف بیش از حد باطری جلوگیری کنید. در حالت خاموش اگر کلید کنترل چراغ قوه را ۲ ثانیه فشار دهید این چراغ قوه با نور NightLight شروع به کار کرده و در این توان به مدت یک ماه می تواند روشن بماند. با فشردن کلید کنترل توان خروجی چراغ قوه در یک سیکل منظم افزایش یافته و به توان های ۵۰۰ - ۱۰۰۰ و ۳۰۰۰ لومنز می رسد و با نگهداشتن این کلید تا زمان رها شدن این سیکل به صورت چرخشی و متناوب ادامه می یابد. با رها کردن کلید میزان خروجی نور مورد نظر انتخاب می شود. در هر وضعیتی با فشردن سریع و دوبار پشت سر هم کلید کترل به اولین توان توربو با خروجی ۷۰۰۰ لومنز دست می یابید که در این حالت چراغ قوه ۱۲ دقیقه کار کرده و پس از آن به توان ۳۰۰۰ لومنز باز می گردد. در همان وضعیت اگر مجددا کلید کنترل را دو بار پشت سر هم فشار دهید توان خروحی نور روی حالت خیره کننده حداکثر قرار خواهد گرفت و ۱۲۰۰۰ لومنز خروجی نور رویایی تولید خواهد شد. چراغ قوه OLight X7R در این وضعیت نیز ۳ دقیقه به صورت مداوم کار کرده و برای جلوگیری از مصرف بیش از حد باطری , داغ شدن زیادی چراغ قوه و آسیب به بخش های داخلی توان خروجی را به ۳۰۰۰ لومنز کاهش می دهد. در موارد خاص اگر نیاز به توان های حداکثری توربو به صورت مداوم داشتید می توانید تا جاییه شارژ باطری جوابگو بوده و سنسور محافظ حرارتی داخل چراغ قوه به شما اجازه دهد چندین بار مکرر از حالت توربو استفاده کنید که البته توصیه نمی شود.



همچنین با فشردن سه بار پشت سر هم کلید کنترل, چراغ قوه روی حالت چشمک زن قرار خواهد گرفت. یکی از مزایای همیشگی رعایت شده در تمام مدل های تولیدی این شرکت ایجاد حالت قفل برای پرهیز از روشن شدن های نا خواسته و مصرف بیهوده و خارج از برنامه باطری است. به این منظور و خصوصا مواقعی که چراغ قوه OLight X7R را حین سفر در کوله یا جایی که احتمال فشردن کلید و روشن شدن را می دهید توصیه می شود از این قابلیت کاربردی استفاده کنید. به این منظور در حالت خاموش کلید کنترل را فشرده و به مدت بیش از دو ثانیه نگهدارید, چراغ پس از یک چشمک کوتاه خاموش می شود و در حالت قفل قرار می گیرید. برای خارج کردن از این حالت نیز مجددا کلید قفل را دو ثانیه به صورت فشرده نگاه دارید و چراغ قوه از حالت قفل خارج می شود.

توان خروجی نور خیره کننده , کیفیت در ساخت , تکنولوژی های به روز و نو آورانه که در برخی موارد نخستین بار است که در ساخت یک چراغ قوه به کار می رود , ابعاد مناسب و در نهایت امر قیمت عاقلانه به نسبت کارایی از مواردی هستند که هر کسی را در هر جا و با هر کاربردی برای خرید این محصول جذاب مجاب می کند. این محصول با ضمانت نامه پنج ساله فعال در ایران و ارایه خدمات پس از فروش توسط فروشگاه قوچ, نماینده رسمی و انحصاری محصولات OLight در ایران عرضه می گردد.


نظرات

 
captcha

 
ارسال نظر
مقالات جدید
مقالات پربازدید

فروشگاه لوازم شکار و طبیعت گردی قوچ

Top