بررسی دوربین دو چشمی Steiner Ranger Xtreme 10x42

بدنه خارجی دوربین از جنس لاستیک مهار کننده ضربه با عنوان Markolon است.  این روکش در عین افزایش مقاومت دوربین , راحتی کاربر را برای به دست گرفتن و دوربین کشیدن دوچندان نموده است. 
تعبیه خطوط برجسته لاستیکی , نقاط برجسته ضد لغزش و در نظر گرفتن جای انگشت شصت در قسمت زیرین دوربین برای مواقع دوربین کشی, حکایت از توجه زیاد و دقت بالا در ساخت این مدل دارد. این بدنه با کیفیت اثر ضد لغزش کاملی را حین استفاده در شرایط مختلف جوی از سرمای شدید تا گرمای سوزان را به همراه دارد.
چشمی های دوربین از جنسی بسیار نرم و مطابق با شکل ظاهری صورت انسان ساخته شده تا هنگام دوربین کشی در محیط های پر نور از ورود نورهای مزاحم به چشم جلوگیری شود و عملاً افزایش دقت فرد را در دوربین کشی به همراه دارد. بیرون کشیدن چشمی ها با چرخشی متعادل همراه است. همچنین افراد عینکی به راحتی هر چه تمام تر و با تا کردن این چشمی  می توانند از دوربین استفاده کنند.
پس از دوربین کشی و با اولین نگاه از کیفیت دید و شفافیت دوربین راضی خواهید بود؛ ولی پس از دقت بیشتر و به خصوص در صورت مقایسه همزمان, از اختلاف این دوربین با دوربین های گران قیمت متوجه اختلاف کیفیت دید خواهید شد. به خصوص در شرایط نا مناسب نوری و برای تشخیص جزئیات ریز در فواصل متعدد. البته این اختلاف در حدی نیست که به سرعت و با چشم غیر حرفه ای به آن پی ببرید. ولی با کمی تامل نسبت به قیمت این دوربین با رقبای مورد مقایسه که گهگاه اختلاف قیمت آنها به چند برابر می رسد, این دوربین گزینه ای مناسب برای خرید در این محدوده قیمتی بیشتر از قبل جلوه خواهد کرد. پوشش دهی لنز در این مدل از نوع چند لایه High-Contrast است. میدان دید این مدل متعادل و در محدوده میانگین برای دوربین های این رده است.
فوکوس دوربین Steiner Ranger Xtreme 10x42 از نوع مرکزی و قسمت تنظیم کننده دارای ابعادی بزرگ و با توجه به توضیحات سازنده برای استفاده بدون مشکل با دستکش با این ابعاد ساخته شده است. خطوط برجسته لاستیکی روی پیچ تنظیم فوکوس همانند بدنه, تنظیم کردن دوربین را حین استفاده با دستکش راحت کرده است. پس از چرخاندن و تنظیم مناسب دوربین برای چشم, در صورتیکه این تنظیم جابجا شود به سرعت میتوان به حالت تنظیم قبلی برگردانده شود. در این مدل, اشتاینر پس از تلاش فروان توانسته حداقل فاصله قابل تنظیم را به 1/9 متر برساند. 



کیف بند و مواد اولیه استفاده شده در این مدل دارای کیفیت مناسبی است. جنس تمامی این مواد به گونه ای است که بدون ایجاد سر و صدای اضافه از این محصول در محیط شکار استفاده شود.
در نهایت و بررسی میدانی این دوربین, و در نظر داشتن ابعاد و قیمت دوربین گزینه ای بسیار مناسب برای کسانیکه به بزرگنمایی های بالا برای شکار و یا تیراندازی با قیمتی مناسب نیاز دارند به شمار می رود. البته در صورتیکه توانایی خرید دوربین با قیمت هایی بالاتر همچون Zeiss Conquest HD 10x42 به عنوان رقیبی سرسخت برای دوربین های گران قیمت با محدوده قیمتی کمی از متوسط رو به بالا وجود نداشته باشد! 

دوربین دوچشم جدید اشتاینر
شفافیت دید عالی, ابعاد و وزن مناسب
قیمت کم نظیر

نظرات


captcha

ارسال نظر
مقالات جدید
مقالات پربازدید

فروشگاه لوازم شکار و طبیعت گردی قوچ

Top