نسل جدیدی از قدرت و روشنایی با Olight X9R Marauder


در سال 2018 و پس از سپری شدن مدت زمان طولانی, تیم الایت با عرضه  i1R EOS به عنوان کوچک ترین چراغ قوه قابل شارژ ساخته شده توسط الایت و X9R Marauder به عنوان بزرگ ترین و پرنورترین چراغ قوه ساخته شده توسط الایت با خروجی نور 25000 لومن توجه تمامی علاقه مندان چراغ قوه را به خود جلب کرد.  X9R Marauder چراغ قوه ای بی نظیر است که طراحی و تولید آن برای عرضه به بازارهای جهانی 3 سال طول کشید. این محصول تنها یک ابزار روشنایی نیست بلکه نشانگر عزم, اراده و تعهد یک تیم و حاصل چندین سال تلاش و تحقیق و توسعه برای عرضه یک محصول کاملا مهندسی شده و رساندن آن به دست هزاران نفر از علاقه مندان چراغ قوه, با این چشم انداز که نه تنها پر قدرت ترین چراغ قوه موجود در بازار باشد بلکه یکی از با کیفیت ترین چراغ قوه ها برای استفاده یک عمر و یادگاری برای نسل بعد باشد.



اگر خروجی نور زیاد, طولانی مدت و استفاده پایدار را برای سالیان سال می خواهید X9R گزینه ای بی رقیب برای شما است. هر سانتی متر از این محصول بیانگر کیفیت و طراحی بی نظیر الایت در دستان استفاده کننده است و به مدت 10 سال شامل گارانتی می شود. بسته بندی این محصول جدید و مخصوص به خود و متفاوت با سایر محصولات الایت است. بر روی بسته بندی مقوایی محصول میزان خروجی نور 25000 Lumens به صورت بزرگ چاپ شده است و شما را برای باز کردن و دیدن سریع تر این غول جادویی دچار هیجان می کند. پس از باز کردن جعبه, بر روی پوشش پلاستیکی پیامی برای طرفداران الایت نوشته شده و از طرف این تیم به شما برای انتخاب و پیوستن به خانواده بزرگ الایت خوش آمدگویی اعلام شده است. بعد از باز کردن پوشش پلاستیکی, جعبه محافظ زیبای چراغ قوه خود نمایی می کند. بر روی جعبه اسم محصول و در قسمت پشتی جعبه سریال محصول درج شده است. این جعبه زیبا دارای سوپاپی برای تنظیم میزان فشار هوای داخل جعبه است. اگر می خواهید در شرایطی که فشار هوا تغییر می کند جعبه را حمل و باز کنید, برای تنظیم فشار هوای داخل جعبه این سوپاپ را در جهت عقربه ساعت بچرخانید و جعبه را به راحتی باز کنید. احتملا هیچ وقت برای استفاده به این سوپاپ نیاز پیدا نکنید ولی اگر خواستید چراغ قوه را برای حمل با خود داخل هواپیما یا زیر دریایی! ببرید حتما این تنظیم را انجام دهید. با فشردن اهرم های دو طرف جعبه و کشیدن آنها به سمت بالا جعبه باز و با فشردن آنها به سمت پایین, پس از شنیدن صدای اهرم جعبه بسته می شود.



پس از باز کردن جعبه محافظ, ابعاد چراغ قوه و ماشین کاری های زیبای روی بدنه توجه هر بیننده ای را به خود جلب می کند. چراغ قوه دارای دقت عالی در ساخت و زیبایی ظاهری خیره کننده است. احساس رضایت اولیه ای که با لمس یک محصول با کیفیت به شما القا می شود در این مدل محبوب به شما القا خواهد شد. X9R پر نور ترین و بزرگ ترین چراغ قوه تولید شده توسط الایت است که با وجود اندازه بسیار بزرگ در دست گرفتن آن راحت و بسیار متعادل است. جنس بدنه از آلومینیوم سخت آندایز شده و حکاکی ها روی محصول با لیزر و نهایت دقت انجام گرفته است, هیچ نقطه براقی روی بدنه مشاهده نمیشود و پوشش رنگ مات و یکپارچه جلوه زیبایی به این چراغ قوه داده است. دقت مهندسین و تیم طراحی برای حفظ حالت بالانس وزنی و نگهداری چراغ قوه, تعبیه شیار های خنک کننده روی قسمت جلویی چراغ قوه و ایده ایجاد شیار های نگهداری انگشت روی بدنه برای افزایش کنترل کاربر حین استفاده از نقاط قوت مثبت در طراحی بدنه این محصول است. این شیارها برای هر سایز دستی مناسب است و برای داشتن احساس بهتر و راحت تر هنگام در دست گرفتن توسط لایه ای لاستیک فشرده پوشیده شده است.



 ملزومات همراه چراغ قوه شامل آداپتور شارژ, شارژر فندکی, بند حامل, حلقه ضد لغزش و دفترچه راهنمای محصول  به صورت زیبایی در کنار چراغ قوه در داخل جعبه جا سازی شده و محتویات به سادگی با آیکون های مربوطه نشان داده شده اند. مهم ترین نکاتی که در دفترچه راهنمای استفاده به آن اشاره شده است جدا کردن تلق محافظ لنز و محافظ جریان باتری قبل از استفاده و همچنین شارژ کامل باتری قبل از اولین استفاده است. پک باتری این محصول نیز مانند خود چراغ قوه بزرگ است و 6000 mAh ظرفیت دارد. این پک شامل 8 عدد باتری 18650 3000Mah می باشد و به مدت یک سال گارانتی دارد. برای جدا کردن تلق باتری کافی است قسمت انتهایی چراغ قوه را بچرخانید, پک باتری را خارج کرده و تلق محافظ روی باتری را جدا کنید.



بر طبق قوانین حمل و نقل هوایی بین المللی IATA شرکت الایت قادر به ارسال چراغ قوه با شارژ کامل باتری نیست و بهتر است قبل از اولین استفاده باتری را به طور کامل شارژ کنید. روی بدنه چراغ قوه در قسمت میانی پورت شارژ مغناطیسی چراغ قوه قرار دارد که با پوشش لاستیکی پوشانده شده است. این پوشش مانع از ورود رطوبت و گرد و غبار و آسیب دیدن چراغ قوه می شود. آداپتور شارژ را از داخل جعبه بردارید و با برداشتن پوشش پلاستیکی پورت شارژ آنرا به چراغ قوه وصل کنید. کلید کنترل در این چراغ قوه جانبی و در قسمت میانی رو به جلوی این محصول قرار دارد. روی بدنه چراغ قوه و در سمت راست کلید خاموش/روشن جانبی 8 خط نشانگر آبی رنگ وجود که میزان شارژ باتری را نشان می دهد. وقتی که چراغ قوه در حال شارژ شدن است بالاترین نشانگر آبی رنگ در هر ثانیه چشمک می زند و شما متوجه می شوید که چراغ قوه در حال شارژ شدن است. همزمان با شارژ شدن باتری ها  این خطوط به ترتیب درخشان می شوند و پس از شارژ کامل باتری تمامی 8 خط به رنگ آبی درخشان دیده می شوند. جهت شارژ کردن باتری توسط شارژ فندکی نیز همین مراحل را انجام دهید. لطفا هر زمان که باتری چراغ قوه در حال شارژ شدن است از چراغ قوه استفاده نکنید و پس از جدا کردن شارژر از چراغ قوه از درست و محکم بسته شدن پلاستیک محافظ پورت شارژ اطمینان حاصل کنید. 



در این محصول مدت زمان شارژ باتری ها کوتاه و چراغ قوه با آداپتور شارژر ارائه شده از سیستم شارژ سریع استفاده می کند. زمان تقریبی برای شارژ کامل این باتری قدرتمند توسط این آداپتور به طور باورنکردنی کوتاه و فقط 4 ساعت است! مدت زمان شارژ توسط شارژر فندکی نیز 7 ساعت است. زمان هایی که میزان شارژ باتری کمتر از 10% است اولین و پایین ترین نشانگر شروع به چشمک زدن می کند و به شما نشان می دهد که زمان شارژ مجدد باتری فرا رسیده است. کاسه چراغ قوه کاملا براق و دارای ظاهر پوست پرتقالی است که توسط یک لنز بسیار شفاف که تقریبا تمامی نور این چراغ قوه پر قدرت را بدون انعکاس منتقل می کند پوشانده شده است. در این محصول با بهره گیری هم زمان از 6 لامپ پر قدرت Cree XHP70.2 حداکثر خروجی نور 25000 لومنز را تولید می شود. نوری خیر کننده که می تواند محیطی به طول 6 زمین فوتبال را روشن کند! حیرت آور است! این محصول در حال حاضر پر قدرت ترین محصولی است که در وب سایت قوچ عرضه می شود.



X9R دارای 8 سطح مختلف خروجی نور به صورت زیر می باشد :

L1=200 لومن , L2=400 لومن , L3=800 لومن , L4=1600 لومن , لومن L5=3200 , L6=6400 لومن , لومن L7=12800 , لومن L8=25000

حداقل میزان خروجی نور 200 لومن و حداکثر میزان خروجی نور 25000 لومن می باشد. حالت های مختلف خروجی نور نیز با کمک نشانگرهای آبی رنگ در قسمت سمت چپ کلید کنترل جانبی روی بدنه چراغ قوه نمایش داده می شود.

خاموش / روشن کردن چراغ قوه : برای خاموش یا روشن کردن چراغ قوه کافی است کلید خاموش/ روشن جانبی را فشار دهید. چراغ قوه دارای حافظه داخلی است. وقتی چراغ قوه را روشن می کنید, خروجی نور چراغ قوه همان حالت میزان خروجی نور قبل از خاموش شدن است. برای خروجی های L1 تا L4 میزان خروجی نور در حافظه چراغ قوه ثبت می شود, اما برای خروجی های L5 تا L8 آخرین میزان خروجی نور تا 10 دقیقه در حافظه چراغ قوه ثبت می شود و پس از سپری شدن این مدت بر روی حالت خروجی L4 روشن می شود.

تغییر وضعیت میزان خروجی نور : وقتی چراغ قوه روشن است با فشردن و نگه داشتن کلید خاموش/روشن جانبی میزان خروجی نور به صورت پله ای تغییر می کند و با رها کردن دکمه بر روی همان حالت باقی می ماند.

دسترسی مستقیم به حداقل میزان خروجی نور : وقتی چراغ قوه خاموش است کلید جانبی را فشار دهید و برای زمانی بیشتر از یک ثانیه نگه دارید, به این ترتیب چراغ قوه با حداقل میزان خروجی نور یعنی 200 لومن روشن خواهد شد.

دسترسی مستقیم به حداکثر میزان خروجی نور : زمانی که حالت قفل کلید فعال نیست با دو بار سریع پشت سر هم فشار دادن کلید خاموش/روشن جانبی میزان خروجی نور به طور مستقیم روی حالت حداکثر یعنی 25000 لومن قرار می گیرد.

فعال کردن حالت چشمک زن نظامی (Strobe Mode) : با 3 بار پشت سر هم فشار دادن کلید خاموش/ روشن جانبی حالت چشمک زن نظامی فعال می شود.

فعال کردن قفل کلید چراغ قوه : زمانی که چراغ قوه خاموش است کلید خاموش/ روشن جانبی را فشار دهید و به مدت 2 ثانیه نگه دارید. با انجام این کار چراغ قوه ابتدا بر روی حالت L1 روشن می شود و سپس با فعال شدن قفل کلید خاموش می شود. این طراحی هوشمندانه مانع از روشن شدن تصادفی چراغ قوه می شود. زمانی که حالت قفل چراغ قوه فعال است اگر کلید خاموش/ روشن جانبی را برای زمانی کمتر از یک ثانیه فشار دهید و نگه دارید نشانگر های روی چراغ قوه برای زمانی حدود 3 ثانیه روشن می شوند و به شما یادآوری می کنند که کلید چراغ قوه بر روی حالت قفل قرار دارد و غیر فعال است. برای اینکه چراغ قوه را از حالت قفل خارج کنید کلید خاموش/ روشن جانبی را فشار دهید و به مدت 2 ثانیه نگه دارید.



از آنجا که این چراغ قوه بسیار قدرتمند است و می تواند خروجی نور بسیار بالایی را تولید کند, برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد مجهز به یک سیستم کنترل هوشمند گرمایی است. زمانی که در حال استفاده از یکی از حالات پر قدرت چراغ قوه هستید و کاسه چراغ قوه گرم می شود برای جلوگیری از هر گونه آسیبی به صورت اتوماتیک توان خروجی کاهش پیدا می کند, برای کمک به این امر X9R دارای یک سیستم پر قدرت خنک کننده داخلی است. در طراحی اولیه, ابتدا از فن برای خنک شدن چراغ قوه استفاده شده بود اما بعدا این فن ها با یک سیستم و طراحی خنک کننده هوشمند داخلی جایگزین شد. اگر تا حدی با گرمای تولید شده توسط لامپهای بسیار قدرتمند آشنا باشید به اهمیت سیستم کنترل دمایی در چنین محصولاتی پی خواهید برد. این سیستم در بدنه چراغ قوه X9R خلاصه شده است و در قسمت جلویی چراغ قوه که ارتباط مستقیمی با بخش پردازنده های نوری دارد و در معرض بیشترین میزان گرما قرار دارد تعبیه شده است. در این قسمت بدنه چراغ قوه همچو یک کلاف در هم تنیده و دقیقا به مانند یک رادیاتور حرفه ای عمل می کند. هوا به طور مستقیم وارد عمیق ترین بخش های تولید کننده نور شده و با باریک تر کردن این بخش ها در داخل بدنه می توان سریع تر گرمای تولید شده در این ناحیه را به سطح خارجی چراغ قوه منتقل کرد. در این طراحی بخش های مختلف بدنه به طرزی عجیب با یکدیگر مرتبط و در عین حال برای کاهش میزان دما از یکدیگر جدا هستند. این امر دقت بسیار بالایی در ساخت بدنه این محصول را می طلبد که نیازمند تکنولوژی طراحی پیچیده و همچنین توانایی بالا برای اجرای این طرح و انبوه سازی آن را دارا می باشد. طراحی خاص بدنه برای کمک کردن به خنک ماندن هسته تولید نور چراغ قوه در توان های خروجی بالا و به مدت زمان طولانی باعث داغ شدن سطح چراغ قوه می شود. اما خیالتان به عنوان کاربر از این بابت راحت باشد. در صورت داغ شدن بیش از حد چراغ قوه سیستم کمکی دیگر در چراغ قوه تعبیه شده است که به منظور جلوگیری از آسیب رسیدن به بخش های داخلی در چنین شرایطی خروجی نور چراغ قوه را پایین آورده که از این امر جلوگیری نماید. با یاد داشته باشید که در چنین مواقعی نمی توانید از خروجی های نور بالا در این محصول استفاده کنید.



X9R  یکی از پرقدرت ترین چراغ قوه های جهان و قدرتمند ترین محصول ساخته شده توسط شرکت الایت و در عین حال با طراحی منحصر به فرد خود و سیستم کنترل مجاورتی که در این محصول تعبیه شده است یکی از ایمن ترین چراغ قوه های تولید شده توسط بشر می باشد. با کمک این سیستم زمانی که چراغ قوه بیش از حد به جسمی نزدیک می شود, در فاصله حدودی یک متری از جسم, سنسورهای کنترل دمایی  به صورت اتوماتیک فعال می شود و میزان خروجی نور را در لومن های بالا کاهش می دهد و مانع از آسیب رسیدن به اشیاء پیرامون می گردد.

با کمک این تکنولوژی , در صورتیکه شما در حال استفاده از یکی از حالت های  پر قدرت L6 , L7 , L8 باشید و کاسه چراغ قوه به یک شی نزدیک شود توان خروجی چراغ قوه به صوذت اتوماتیک کاهش پیدا می کند و به سطح L2 باز می گردد و مادامیکه آن شی در نزدیکی چراغ قوه قرار داشته باشد اجازه افزایش توان خروجی نور داده نخواهد شد. این حالت برای اجتناب از گرمای تولید شده در اثر نور شدید چراغ قوه و ممانعت از ایجاد آتش سوزی های ناخواسته است و به صورت پیش فرض اجازه استفاده های نا صحیح را به برخی کاربران برای روشن کردن چراغ قوه در جلو چشمان افراد دیگر نخواهد داد .... نکته ای ظریف و کارا....



به همراه این محصول یک بند برای استفاده و حمل راحت تر چراغ قوه ارائه شده است. نکته جالب توجه در بدنه این محصول تعبیه شیاری برای اتصال بند حمل است. در ایده ای هوشمندانه محل قرار گیری بند حمل در شیاری باریک است که توسط پایه ای متحرک که در مواقع نیاز به استفاده از بند حمل, توسط زبانه ای کششی از داخل بدنه به طرف بیرون کشیده می شود و در قسمت جلویی و نزدیک به سر چراغ قوه در مرکز دایره ای قرار گرفته است. این دایره با طراحی زیبا نشانگر حرف O از اول کلمه Olight است . در قسمت انتهایی چراغ قوه نیز حلقه ای آبی رنگ با ظرافت هر چه تمامتر برای اتصال سمت دیگر بند حمل قرار گرفته است. برای اتصال بند حمل شانه ای کافی است گیره قلاب را به سمت داخل فشار دهید و به حلقه های اتصال بند بر روی بدنه چراغ قوه متصل کنید. نکته ای که وجود دارد جهت حرکت اهرم مکانیزم قفل قلاب ها به سمت داخل و بر خلاف تمام قلاب هایی است تا کنون دیده اید. این طراحی نشان دهنده خوش ذوقی و حداکثر تلاش تیم الایت برای طراحی تمام جزئیات به گونه ای ساده و کاربردی است.



حلقه ضد لغزش نیز یکی دیگر از لوازم جانبی است که همراه محصول ارائه شده است. با استفاده از این حلقه چراغ قوه بر روی سطح ثابت قرار می گیرد و مانع از حرکت و لیز خوردن چراغ قوه می شود. به علاوه این حلقه مانع از آسیب دیدن بدنه چراغ قوه و خط و خش افتادن در اثر برخورد با سطوح سخت در استفاده های طولانی مدت می شود. برای استفاده کافی است حلقه را از قسمت انتهایی چراغ قوه به طرف قسمت جلویی چراغ قوه آورده و روی نخستین شیار تعبیه شده در قسمت جلویی چراغ قوه نصب کنید. دقت کنید که سطح این حلقه صاف نیست و از قسمت میانی با زاویه ای دارای شکست است. به هنگام نصب به این زاویه دقت کنید.

چراغ قوه X9R دارای استاندارد ضد آبی IPX7 است. مشخصات فنی محصول در جدول زیر قابل مشاهده است.


فایل ویدئویی باز کردن جعبه چراغ قوه الایت X9R :


نظرات

 
captcha

 
ارسال نظر
مقالات جدید
مقالات پربازدید

فروشگاه لوازم شکار و طبیعت گردی قوچ

Top