راهنمای خرید دوربین دو چشمی جیبی



دوربین دو چشمی شما را به طبعیت , فعالیت ها و محیط اطراف خود نزدیک تر می کند اما همه ما نمی خواهیم که دوربین دو چشمی بزرگ و سنگین را حمل کنیم.برای کسانی که مایل به مسافرت هستند, دوربین جمع و جور انتخاب مناسبی است. در این مقاله مهم ترین ویژگی های یک دوربین جمع و جور را بیان می کنیم.

چرا یک دوربین دو چشمی جیبی را انتخاب کنیم؟
مزایای داشتن چنین دوربینی واضح و روشن است, شما می توانید دوربین را در کیف خود قرار دهید و همیشه همراه خود داشته باشید و هر زمانی که فرصتی برای استفاده پیش می آید سریعا دوربین را بیرون بیاورید و  استفاده کنید. دوربین های دو چشمی در ابعاد جیبی بسیار سبک تر و حمل و نگه داری از آنها برای مدت زمان های طولانی راحت تر است. این دوربین ها برای مواقع پیاده روی بسیار مناسب هستند و می توانید به راحتی با یک دست خود در حالی که دست دیگرتان آزاد است از آن استفاده کنید. این دوربین ها هم چنین برای تماشای مسابقات ورزشی, کنسرت و سایر رویدادها مناسب هستند. دوربین های دو چشمی جمع و جور یک انتخاب مناسب برای زمان هایی است که شما نیاز به نگاهی دقیق تر و نزدیک تر دارید.



اعداد به چه معنا هستند؟
دوربین های دو چشمی همیشه با دو عدد معرفی می شوند. این دو عدد بیانگر بزرگ نمایی و اندازه لنز است. برا ی مثال در دوربین دو چشمی 8x25 , عدد 8 بیانگر بزرگ نمایی دوربین و عدد 25 بیانگر قطر عدسی شیئی دوربین است.

بزرگ نمایی مناسب برای دوربین دو چشمی جیبی چند است ؟
دوربین های دو چشمی با بزرگ نمایی بالاتر به شما این امکان را می دهند که بتوانید جزئیات بیشتری را ببینید اما مشکل بزرگ نمایی بالاتر این است که داشتن تصویری ثابت و پایدار سخت تر می شود. هنگام نگه داشتن دوربین دو چشمی هر لرزش کوچکی توسط دستان شما نیز بزرگ تر می شود و باعث لرزش تصویر می شود. بزرگ نمایی های بزرگ تر از 10 معمولا نیاز به استفاده از 3 پایه دارند. در واقع دوربین های دو چشمی با بزرگ نمایی کوچک تر مزیت های واضحی دارند. در این دوربین ها علاوه بر داشتن تصویری پایدار, میدان دید گسترده تری خواهید داشت. این ویژگی به شما کمک می کند یک منطقه گسترده و وسیع تری را ببینید و به راحتی حرکت های سریع را دنبال کنید. بنابراین هنگام انتخاب یک دوربین جمع و جور شما همیشه می توانید یه منطقه گسترده را ببینید. دوربین های دو چشمی در ابعاد جیبی معمولا دارای بزرگ نمایی x6 تا x10 می باشند و هرچه میزان بزرگ نمایی کمتر باشد میدان دید شما وسیع تر خواهد بود.



بهترین اندازه لنز کدام است ؟
لنزهای بزرگ اجازه می دهند نور بیشتری به دوربین دو چشمی واردشود, به این معنی که شما می توانید تصاویر را روشن تر ببینید, مخصوصا در شرایطی که نور محیطی ضعیف است. داشتن لنزهای بزرگ به این معنی است که دوربین های دو چشمی شما بسیار بزرگ تر و سنگین تر خواهند بود.بنابراین اگر قصد ندارید از دوربین خود در مواقعی مثل غروب خورشید یا زمانی که نور محیطی کم است استفاده کنید واقعا نیازی به لنزهای بزرگ نخواهید داشت. دوربین های دو چشمی جمع و جور معمولا دارای لنزهایی با اندازه کوچک یا متوسط با قطر 20 میلی متر تا 36 میلی متر هستند و برای داشتن تصویری شفاف و روشن در طی روز این لنزها به اندازه کافی بزرگ هستند.

وزن مناسب دوربین دو چشمی جیبی

 یکی از ویژگی های مهم برای انتخاب دوربین های جیبی جمع و جور میزان وزن دوربین است. به طور کلی این دوربین ها سبک هستند و دارای وزن 200 تا 500 گرم هستند.


کدام برند مناسب است؟
برندهای اروپایی عرضه کننده بهترین محصولات اپتیکی هستند. به همین دلیل است که قیمت بالاتری نیز دارند. دوربین های زایس بهترین دوربین هایی هستند که می توانید تهییه کنید. برخی از برند های مقرون به صرفه شامل Nikon,Avalon,Bushnell و Vortex هستند که دوربین های جمع و جور را برای هر نوع کاربر تولید می کنند و دارای قیمت های پایین تر هستند.




چه مقدار برای خرید یک دوربین جمع و جور جیبی هزینه کنم؟
شما می توانید دوربین های دو چشمی با قیمت ارزان را تهییه کنید.دوربین های روسی و هم چنین دوربین های با قیمت پایین تر Tasco,Barska و ... اما مشکلی که وجود دارد این است که تصویری واضح و شفاف را نخواهید داشت به ویژه زمانی که از بزرگ نمایی بالاترو دهانه های کوچک تر استفاده کنید. دوربین های دو چشمی ارزان قیمت تصاویری تیره و تار را در شرایط نوری کم ایجاد خواهند کرد. در این جا وظیفه ما ارائه دوربینهای دو چشمی درست و مناسب به کاربران با قیمت درست و مناسب است و فقط دوربین های دو چشمی را از برندهای با کیفیفت ارائه می کنیم. دوربین هایی را که عاشق استفاده کردن از آنها باشید.
شما می توانید یک دوربین دو چشمی با قیمت ارزانی را تهییه کنید اما در مورد خرید دوربین دو چشمی هر چقدر هزینه کنید به همان میزان کیفیت دریافت می کنید. به همین دلیل ما فقط مدل های با کیفیت و مقرون به صرفه را عرضه می کنیم.


نظرات

 
captcha

 
ارسال نظر
مقالات جدید
مقالات پربازدید

فروشگاه لوازم شکار و طبیعت گردی قوچ

Top