چراغ قوه مناسب برای شکار


این مقاله مناسب برای کسانی است که از شکار لذت می برند.شکار یکی از فعالیت هایی است که هم در طول روز و هم در طول شب انجام می شود.بخش مهمی از موفقیت در شکار به داشتن تجهیزات مناسب بستگی دارد. هر چند تجهیزاتی را که شکارچیان با خود حمل می کنند ممکن است هر دفعه به کار نیاید اما مسلما به همراه داشتن تجهیزات مناسب در زمان مورد نیاز ضامن بقای شما خواهد بود. هر شکارچی موافق است که برای شکار موفقیت آمیز نیاز به سلاح دارد. کاملا واضح است که اگر اسلحه نداشته باشید نمی توانید شکار کنید!همه شکارچیان موافق نیستند که برای شکار روز به چراغ قوه نیاز داشته باشند اما موافقند که چراغ قوه یکی از لوازم ضرروی به هنگام شکار است! چونکه حتی اگر در  طول روز برای شکار می روید به همراه داشتن چراغ قوه برای شما می تواند مفید باشد, زیرا خیلی بیشتر از روشن کردن محیط اطراف از چراغ قوه استفاده میکنید. امروزه چراغ قوه های مختلفی در بازار وجود دارد که به عنوان چراغ قوه مناسب برای شکار و چراغ قوه تاکتیکال مورد  استفاده قرار می گیرند. با این حال اگر شما چراغ قوه مناسبی را انتخاب نکنید, زمانی که به شکار می روید وضعیت آزار دهنده ای خواهید داشت چون چراغ قوه خواسته های شما را برآورده نمی کند. اگر می خواهید چراغ قوه را بر روی اسلحه نصب کنید باید مطمئن شوید چراغ قوه در مقابل لگد و ضربه تفنگ مقاوم است. در ادامه در این مقاله در مورد ویژگی های مهم چراغ قوه برای شما شکار دوستان عزیز صحبت خواهیم کرد.



چراغ قوه مناسب برای شکار چه ویژگی هایی دارد؟

با توجه به اینکه بخش مهمی ازآنچه از یک چراغ قوه به عنوان چراغ قوه ای مناسب برای شکار نیاز دارید به علایق و ترجیح افراد بستگی دارد اما به صورت کلی سه ویژگی مهم وجود دارد که قطعا می خواهید چراغ قوه شما آن سه ویژگی را داشته باشد باشد: قدرت چراغ قوه, پرتاب نور, قابلیت نصب بر روی سلاح

چراغ قوه قدرتمند تاکتیکال

هر چراغ قوه ای را که انتخاب می کنید باید حداقل دارای 800 لومن خروجی نور باشد. هر میزان خروجی نوری کمتر از این, روشنایی لازم را که برای عبور از تاریکی نیاز دارید, در اختیار شما نخواهد گذاشت. شما در طبیعت متوجه می شوید که یک چراغ قوه کم قدرت به شما اجازه نمی دهد که هر آنچه را که واقعا نیاز دارید ببینید. گرچه ممکن است چراغ قوه در محوطه حیاط شما فوق العاده به نظر برسد اما در واقع چراغ قوه ای که کمتر از 800 لومن خروجی نور دارد برای استفاده در طبیعت نور چشمگیری ندارد. من توصیه می کنم چراغ قوه ای را تهییه کنید که به صورت لحظه ای روشن شود این ویژگی کمک می کند تا فضای پیش روی شما برای کسر کوتاهی از زمان روشن شود بدون اینکه لازم باشد بر روی دکمه چراغ قوه کلیک کنید. هم چنین مهم است که چراغ قوه شما دارای چند سطح روشنایی و خروجی نور باشد. زمانی که می خواهید نقشه را بخوانید یا کاری را با دست هایتان انجام دهید به حداکثر خروجی نور نیاز نخواهید داشت.سطوح روشنایی پاین تر و خروجی نور کمتر قطعا برای انجام چنین اموری مناسب تر هستند.



پرتاب نور

به هنگام شکار مهم است که بتوانید هدف را از فواصل دور ببینید به همین دلیل چراغ قوه شما باید پرتاب نور طولانی داشته باشد. برای این منظور بهتر است چراغ قوه ای را تهییه کنید که پراب نور آنها بیشتر از 250 متر باشد. بنابراین هنگام خرید چراغ قوه دقت کنید که حداکثر توانایی پرتاب نور چراغ قوه چه میزان است. به یاد داشته باشید که اگر چراغ قوه روشن ترین چراغ قوه موجود در بازار باشد به این معنی نیست که پرتاب نور بالایی دارد.

قابلیت نصب بر روی سلاح

اگر شما قصد دارید چراغ قوه ای را برای نصب بر روی سلاح خود تهییه کنید مطمئن شوید که این چراغ قوه قابلیت نصب بر روی سلاح را دارد. شاید این مسئله بدیهی به نظر برید اما چراغ قوه هایی را که به عنوان چراغ قوه تاکتیکال یا چراغ قوه مناسب برای شکار تبلیغ می شوند ممکن است قابلیت نصب بر روی سلاح را نداشته باشند. اگر شما در حال برنامه ریزی برای نصب چراغ قوه ای بر روی اسلحه خود هستید بهتر است یک چراغ قوه بسیار با دوام را انتخاب کنید.LED Flashlight هایی که از آلومینیوم ساخته شده اند , سبک وزن , مقاوم در برابر گرما و حرارت و بسیار با دوام هستند. بنابراین توصیه می کنم که حتما یک چراغ قوه بگیرید که از آلومینیوم ساخته شده باشد. شما به چراغ قوه ای نیاز دارید که دارای فنرهای دو گانه ای باشند, این فنرها از باتری ها و قطعات الکتریکی داخلی در برابر ضربه های احتمالی که ممکن است در اثر افتادن و یا ضربه خوردن چراغ قوه پیش بیاید محافظت می کند.





راه های استفاده از چراغ قوه به هنگام شکار

یکی از دلایلی که باعث می شود انتخاب بهترین چراغ قوه مناسب برای شکار دشوار شود این است که شکارچیان به روش های مختلفی و برای نیازهای گوناگونی از چراغ قوه استفاده می کنند. به همین دلیل بهترین چراغ قوه ای را که فکر میکنیم برای شکار مناسب است ممکن است برای تمامی شرایط مناسب نباشد بنابراین نیاز دارید که بدانید چه استفاده ای از چراغ قوه خواهید داشت. پیدا کردن مسیرهایی که حیوانات حرکت می کنند بخش مهمی از شکار است اما پیدا کردن این مسیرها می تواند کمی مشکل باشد تا جایی که بخواهید از یک چراغ قوه استفاده کنید. در طی روز نیز پیدا کردن مسیر ردپای حیوانات به دلیل قرار گرفتن در سایه ی درختان و درختچه ها می تواند مشکل باشد. داشتن چراغ قوه مناسب به شما کمک می کند که حتی سخت ترین مسیرهای حرکت شکار را پیدا کنید. علاوه بر این استفاده از چراغ قوه ها در طی روز برای ردیابی مسیر خون کاربردی است. برای شکار در طی شب قطعا به چراغ قوه نیاز خواهید داشت و کاربرد چراغ قوه برای شما بیشتر از حدی خواهد بود که فکر می کنید. برای شکار , خواندن نقشه ها , تعویض لباس, پیدا کردن مسیر , کور کردن ناگهانی چشم شکار و حیوانات وحشی , علامت دادن به سایرین و حفظ دید در شب استفاده می شود.


نظرات

 
captcha

 
ارسال نظر
مقالات جدید
مقالات پربازدید

فروشگاه لوازم شکار و طبیعت گردی قوچ

Top