نکاتی ضروری درباره ی کمپ زنی


نکاتی ضروری درباره ی کمپ زنی

1) لوازم خود را جمع آوری کنید. قبل از این که به کمپینگ بروید لیستی از لوازم مورد نیاز تهیه کنید و آگاه باشید تا لوازم ضروری را فراموش نکنید. به یاد داشته باشید که چه مقدار می توانید بار حمل کنید و سپس لیست را تهیه کنید.


2) کوله پشتی خود را آماده کنید و لوازم را بچینید. برای انتخاب کوله پشتی مناسب باید به مدت زمان سفر خود توجه کنید. بطور مثال برای سفرهای چند روزه بهتر است از اندازه هایی با لیتر 60 تا 80 استفاده شود و اگر با اتومبیل خود به کمپینگ می روید نیازی نیست تا کوله پشتی بزرگی را با خود حمل کنید.

3) به انداره ی کافی بخوابید. هیچگاه فراموش نکنید که باید از چادری مناسب به همراه کیسه خوابی با کیفیت استفاده کنید. به فصل سال نیز توجه شود تا مبادا از چادر و یا کیسه خوابی نامناسب استفاده شود. اگر زمستان باشد یخ می زنید و اگر تابستان باشد گرما شما را اذیت خواهد کرد. بالشت و پتو نیز با خود ببرید زیرا ممکن است مورد استفاده قرار بگیرند.

4) آتش روشن کنید. برای برپا کردن آتش می توانید از کیت ها، چوب های خشک، روزنامه های باطل شده و یا کارتن و ... استفاده کنید. همیشه به این نکته توجه کنید که آیا می توان در محل کمپ آتش روشن کرد یا خیر. بهتر است در نزدیکی آب و به دور از درختان این کار را لنجام دهید تا خطری محیط اطراف و طبیعت را تهدید نکند و اتفاقی ناگوار رخ ندهد.

5) مواد غذایی مقوی را فراموش نکنید. از مواد غذایی مقوی مانند دانه ها، کنسروها و ... استفاده کنید.




6) لباس مناسب بپوشید: لباس هایی از جنس کتون بسیار کارآمد هستند ولی اگر در مناطق جنگلی هستید از آن ها استفاده نکنید. شما می توانید از لباس های پشمی نیز استفاده کنید و حواستان به فصل سال باشد.
7) از گجت های سفر استفاده کنید: چراغ قوه، باتری های اضافه، شارژر موبایل همراه یا همان پاوربانک، قطب نما و ... همگی باعث می شوند تا سفر شما راحت تر و امن تر شود.
8) لوازم بهداشتی و ضد عفونی فراموش نشود: مطمئنا در طبیعت نیاز به بهداشت و تمیز شدن پیدا خواهید کرد در نتیجه صابون، دستمال تر، مواد ضد عفونی کننده و داروهای ضروری را با خود بیاورید. برای استحمان نیز از همان صابون بهره ببرید.
9) امن بمانید: بحث امنیت در کمپینگ یک شوخی نیست و از اهمیت بالایی برخوردار می باشد و به همبن دلیل حتما جعبه ی کمک های اولیه را با خود بیاورید.
10) چادر را در مناطق کم ارتفاع برپا کنید: زمانی که چادر می زنید بهتر است در ارتفاع این کار را انجام دهید تا احتمال خطر حملات حیوانات و یا حتی مارها به حداقل برسد. اگر امکان بارش باران وجود دارد برای چادر از محافظ استفاده کنید.



لوازم ضروری که باید به همراه خود داشته باشید :

در این بخش نگاهی خواهیم داشت به مهمترین لوازمی که باید به همراه خود داشته باشید.

1) چادر: با توجه به تعداد و شرایط محیطی محل کمپ باید چادر خود را انتخاب کنید. بطور مثال اگر به کوهستان می روید از چادرهای مخصوص کوه استفاده کنید.
2) لوازم چادر: سایبان ها، محافظ ها برای مقابله با وزش باد، پتو و زیر اندازها و قطعات یدکی چادر.
3) کیسه های خواب: این مورد از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا قرار است از سرما شما را در امان نگاه دارد پس بهتر است محصول با کیفیت و مناسبی را انتخاب کنید تا بهترین عملکرد را برای شما داشته باشد.
4) صندلی ها: شاید برای برخی از افراد مهم باشد تا در کمپینگ در چه محلی می نشینند و غذا می خورند در نتیجه صندلی های زیادی هستند که در ابعاد مختلف می توانند نیازهای شما را بر طرف سازند.
5) لوازم پخت و پز: گاز پیک نیکی، رگولاتور و شیلنگ، باربیکیو، سوخت برای پخت و پز، ظروف مورد نیاز، کارد و چنگال.
6) مواد غذایی مناسب و آب: غذای کمپینگ، جعبه ی سرد کننده، لیوان با اندازه های مناسب، فلاسک، محل ذخیره ی غذا (بسته بندی)
7) تختخواب های بادی: بهتر است با توجه به اندازه ی چادر انتخاب شوند.




8) پمپ های بادی: برای بادکردن تخت خواب و یا لوازم دیگر.
9) چراغ: برای روشن کردن محیط اطراف و چادر.
10) منابع انرژی: مانند ژنراتور برق و باتری ها.
11) لوازم بهداشتی:  و نظافت مانند دستمال مرطوب و جارو.
توجه داشته باشید که هر شخصی با توجه به نیازهای خود لوازمی را با خود به کمپینگ می برد و موارد ذکر شده فقط ضرورت دارند.



غذا در کمپ زنی

به هنگام کمپینگ مطمئنا یکی از مواردی که باید به آن توجه کنید نوع غذایی است که با خود برده اید. تصور کنید موادی را با خود برده اید که نیازمند پخت و پزی سخت هستند و وقت شما را خواهند گرفت و همچنین باید برای استفاده از آن ها لوازمی سنگین حمل کنید. به نظر شما این کار درست است؟ در جواب به شما می گوییم خیر. شاید لذت بخش تر باشد و غذایی خوشمزه و گرم بخورید ولی از لذت سفر شما کاسته خواهد شد، در نتیجه بهتر است از مواد غذایی بسته بندی شده که پختی آسان دارند استفاده شود.

در مورد انتخاب مواد غذایی باید به سبک بودن، پخت راحت و خاصیت آن توجه کنید تا انرژی مورد نیاز را در طول سفر به بدن خود برسانید. ما به شما مواد خوراکی بسته بندی شده و یخ زده را پیشنهاد می کنیم که میتوان بر روی اتش آن ها را پخت. یادتان باشد که برای نگهداری حتما از کیسه های یخی و یا جعبه های خنک کننده استفاده کنید تا فاسد نشوند. 

از ویژگی های مواد غذایی می توان به : 
زمان پخت و پز محدود و کم : باعث می شود تا بیشتر از سفر خود لذت ببرید و وقت کمتری را صرف پخت و پز کنید.
استفاده از مواد غذایی مدت دار و قابل بسته بندی : در برخی مواقع موادی هم می توان استفاده کرد که امکان فاسد شدن ان ها طی چند روز امکان پذیر می باشد و بهتر است در روزهای اول مورد استفاده قرار بگیرند.
سبک بودن این مواد
ارزش غذایی و مقوی بودن آن ها
برای پخت غذا نیز می توان از هیزم برای آتش روشن کردن استفاده کنید و یا بر روی گازهای پیک نیکی به پخت و پز بپردازید.


نظرات

 
captcha

 
ارسال نظر
مقالات جدید
مقالات پربازدید

فروشگاه لوازم شکار و طبیعت گردی قوچ

Top